Diskuze
ZVĚŘINA: Rozhodně nic. Školství si neporadí ani se strategickým plánováním
Děkujeme za pochopení.
Neohrnujte nos nad ucnaky a praktickym skolstvim!
Pak se divite, ze hajzlbabu dela brigadnice sociolozka a instalater prijde za 1/2 roku z ukrajiny.
Ze škol, kam jsem chodil cca 2 let, jsem si přinesl jen jednu dovednost, díky níž jsem vystudoval při zaměstnání VŠ a to je psaní na stroji na slepo a všemi deseti prsty. Mohu všem doporučit. Dnes asi na PC, ale princip je stejný.
A. Stiess
Fakt, že jste vystudoval díky psaní naslepo - to o Vás dost vypovídá. To lze i pochopit filosofickou hloubku Vašeho příspěvku.
Ještě číst, kdyby Vás naučili.
M. Konečný 513
Takže až do roku 30 několik dalších generací bude biflovat okoličnaté rostliny, dílo Karlíny Světlé a dalších tisíc zbytečností, které už za čtvrt roku zapomenou, a které by si v případě potřeby našly na internetu.
Místo toho, aby je škola naučila přemýšlet, logicky uvažovat, třídit data a pracovat samostatně.
Úředníci z C und K ministerstva školství na to, aby se nic neměnilo, dohlédnou.
J. Jurax
Ehm ... abyste mohl hledat na internetu, musíte mít nemalé penzum nabiflovanych znalostí. Abyste byl schopen si vůbec uvědomit, co nevíte a tudíž máte hledat.
A abyste mohl přemýšlet, logicky uvažovat, třídit data a pracovat samostatně, musíte mít rovněž hodně nabiflováno, abyste měl vůbec nad čím přemýšlet. Musíte mít nabiflovánu logiku a vědět, jak data třídit. A musíte mít trénovanou paměť, aby se v ní nějaké informace udržely. Paměť se trénuje mj. i biflováním.
Prázdná, vědomostí bez jejich nabiflování prostá, byť i geniální hlava po usilovném přemýšlení vymyslí nanejvýš trakař.
Jako laik jsem si případný pokrok v českém školství a jeho rámcových programech zredukoval na změnu velevýznamnosti větného rozboru a rozlišování desítky druhů vedlejších vět, jejichž zvládnutí je klíčovou podmínkou přístupu k vyššímu vzdělání a rozhoduje o osudu možných nových Heyrovských či Wichterlů. Můžu ministerstvo ubezpečit, že za 45 let praxe v nejrůznějších pozicích jsem schopnost rozlišit vedlejší větu účelovou od podmínkové nevyužil ani jednou.
J. Jurax
No jo, aspoň jste si na tom vytrénoval hlavu a vytříbil logické myšlení. To jste jistě v praxi využil.
Ale mohu Vás ubezpečit, že já jsem schopnost rozlišit vedlejší větu účelovou od podmínkové již dávno ztratil, měl-li jsem ji kdy vůbec. U maturity se mně na to neptali ... :-)