Neohrnujte nos nad ucnaky a praktickym skolstvim!
Pak se divite, ze hajzlbabu dela brigadnice sociolozka a instalater prijde za 1/2 roku z ukrajiny.
Ze škol, kam jsem chodil cca 2 let, jsem si přinesl jen jednu dovednost, díky níž jsem vystudoval při zaměstnání VŠ a to je psaní na stroji na slepo a všemi deseti prsty. Mohu všem doporučit. Dnes asi na PC, ale princip je stejný.
Fakt, že jste vystudoval díky psaní naslepo - to o Vás dost vypovídá. To lze i pochopit filosofickou hloubku Vašeho příspěvku.
Ještě číst, kdyby Vás naučili.
Takže až do roku 30 několik dalších generací bude biflovat okoličnaté rostliny, dílo Karlíny Světlé a dalších tisíc zbytečností, které už za čtvrt roku zapomenou, a které by si v případě potřeby našly na internetu.
Místo toho, aby je škola naučila přemýšlet, logicky uvažovat, třídit data a pracovat samostatně.
Úředníci z C und K ministerstva školství na to, aby se nic neměnilo, dohlédnou.
Ehm ... abyste mohl hledat na internetu, musíte mít nemalé penzum nabiflovanych znalostí. Abyste byl schopen si vůbec uvědomit, co nevíte a tudíž máte hledat.
A abyste mohl přemýšlet, logicky uvažovat, třídit data a pracovat samostatně, musíte mít rovněž hodně nabiflováno, abyste měl vůbec nad čím přemýšlet. Musíte mít nabiflovánu logiku a vědět, jak data třídit. A musíte mít trénovanou paměť, aby se v ní nějaké informace udržely. Paměť se trénuje mj. i biflováním.
Prázdná, vědomostí bez jejich nabiflování prostá, byť i geniální hlava po usilovném přemýšlení vymyslí nanejvýš trakař.
Jako laik jsem si případný pokrok v českém školství a jeho rámcových programech zredukoval na změnu velevýznamnosti větného rozboru a rozlišování desítky druhů vedlejších vět, jejichž zvládnutí je klíčovou podmínkou přístupu k vyššímu vzdělání a rozhoduje o osudu možných nových Heyrovských či Wichterlů. Můžu ministerstvo ubezpečit, že za 45 let praxe v nejrůznějších pozicích jsem schopnost rozlišit vedlejší větu účelovou od podmínkové nevyužil ani jednou.
No jo, aspoň jste si na tom vytrénoval hlavu a vytříbil logické myšlení. To jste jistě v praxi využil.
Ale mohu Vás ubezpečit, že já jsem schopnost rozlišit vedlejší větu účelovou od podmínkové již dávno ztratil, měl-li jsem ji kdy vůbec. U maturity se mně na to neptali ... :-)