Čtvrtek 9. května 2024, svátek má Ctibor
130 let

Lidovky.cz

„Největší problémy jsem měl u nás a na Slovensku“

Česko

Řidič kamionu Petr Veg jezdí nejradši po britských silnicích. Tamní značení je v porovnáním s českým přehlednější a logičtější. Ostatně jako ve všech zemích západní Evropy, kam jezdí.

* LN Je české dopravní značení srovnatelné se značením na západě?

Není. V zemích, kam já jezdím, tedy v Anglii, Německu, Španělsku, Francii nebo Beneluxu je to obecně lepší.

* LN Vybavíte si nějaké konkrétní nedostatky v českém značení?

Z mého pohledu jsou největším problémem chybějící značky odkazující na průmyslové zóny. Další český nedostatek je špatné značení mostů. O tom, že je před vámi nízký most, který nepodjedete, se dozvíte až těsně před ním. V Česku navíc chybí značky oznamující čerpací stanici. Zatímco v Německu vám jasně napíšou, kolik kilometrů vás dělí od další benzinky a co je u ní za vybavení, v Česku do poslední chvíle tápete. U nás je také podstatně horší značení na kruhových objezdech. Například v Anglii či Německu není jen cedule před objezdem, ale i u každého výjezdu. Orientace je proto snazší.

* LN A co čáry na silnicích?

V tom se také máme co učit. Na dálnicích v západní Evropě jsou například lépe udělané bílé čáry u krajnic. Když na ně najedete, tak vás opravdu vzbudí. U nás na silnicích nižších tříd skoro vždy chybí bílé čáry při krajnicích. V mlze se kvůli tomu nemáte čeho chytit. V cizině se také více používají nápisy na silnici. Například názvy měst na jednotlivých dálničních pruzích. Dávají vám jistotu, že jedete správně. Dokázal bych si to představit například na dálnici D5 před Plzní, kde by nápisy jasně označily sjezd do města a na tranzitní obchvat.

* LN V jaké evropské zemi se vám jezdí nejlépe a proč?

Ve Velké Británii. Řidiči jsou tam ohleduplnější. Značení je přehledné, ukazatele větší a jsou dobře vidět. Včas se dozvím, do jakého pruhu se mám řadit, a podobně.

* LN Jaká země je naopak nejhorší a kde jste nejvíc bloudil?

Největší problémy jsem měl vždycky na Slovensku nebo tady u nás. Bloudil jsem sice nejvíce v Belgii, to bylo ale kvůli navigaci, která mě suverénně navedla přímo do středu města. Když jsem vjel do pěší zóny, kde okolo jezdili maximálně cyklisté, tak se na mě dívali dost divně.

„Nejlépe se jezdí ve Velké Británii. Řidiči jsou tam ohleduplnější. Značení je přehledné, ukazatele větší a jsou dobře vidět. Včas se dozvím, do jakého pruhu se mám řadit, a podobně.“

Autor:

Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?

Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...