7. března 2011 Lidovky.cz > Zprávy > Noviny

BMW a Audi stále bojují o Česko

PRAHA Luxusní německé automobilky se nadále přetahují o první pozici v prodejích na českém trhu. Značce Audi, která spadá do koncernu Volkswagenu a stále je jedničkou v prodejích, šlape na paty konkurenční BMW. To už během loňského roku pozici jedničky v luxusním segmentu automobilů atakovalo. Obě značky se tak střídaly na pozici největšího českého prodejce luxusních vozů, a v posledních měsících se nakonec Audi podařilo vyhrát a obhájit svoji pozici.

Vše nasvědčuje tomu, že BMW se s druhým místem nespokojí. Minulý rok si pro sebe zhodnotilo jako jasné vítězství, protože se jim podařilo prvenství Audi ohrožovat a konkurenční vítězství bylo těsné. Tento rok v tom BMW chce pokračovat. V únoru prodalo 262 automobilů, což vůči loňsku znamená téměř padesátiprocentní nárůst. Audi také rostlo, a to přesně o 25 procent. S 250 automobily ale v únoru obsadilo druhé místo v prodejích. Na třetího hráče v tomto segmentu, Mercedes, i přes 30procentní růst zůstalo pouze třetí místo se 164 prodanými vozy.

Audi si přesto drží první příčku v prodejích za celý letošní rok. Značce se dařilo v lednu, kdy prodala 299 vozů, a vytvořila si tak náskok před BMW, které za stejný měsíc prodalo pouze 229 modelů. Mercedes pak jenom 193 vozů.

Audi i BMW mají ve svém strategickém plánu, že se stanou lídrem ve svém segmentu. Audi dostalo za úkol podpořit svůj mateřský koncern v úmyslu stát se největším výrobcem automobilů na světě. BMW, současná světová jednička v segmentu luxusních vozů, má zase strategii s jasným názvem „Číslo jedna“.

PETR ŠVIHEL

Partner nechce být u porodu, mám ho přemlouvat?
Partner nechce být u porodu, mám ho přemlouvat?

Ahoj, prosím poraďte mi, jak se s tím srovnat.