Čeští žáci prokázali nejlepší znalosti v oblasti týkající se evropské měny euro. Na všechny příslušné otázky odpovídali průměrně lépe než jejich vrstevníci z ostatních zemí. Ani oblast zákonů a politiky Evropské unie není žákům cizí; kromě jedné výjimky prokázali u všech otázek průměrné až významně nadprůměrné znalosti ve srovnání s průměrem zúčastněných zemí. Poněkud nevyvážené znalosti byly zjištěny u položek zjišťujících fakta o Unii a jejích institucích. Například místo zasedání Evropského parlamentu správně určila většina žáků, zatímco otázku, kdo volí jeho členy, zodpověděla správně pouhá jedna čtvrtina žáků.
Z dotazníku zaměřeného na postoje českých žáků k Evropě a Evropské unii však vyplynulo, že čeští žáci mají slabší pocit evropské identity a sounáležitosti k Evropě než jejich vrstevníci z ostatních evropských zemí. Přitom chlapci se cítí být Evropany více než dívky. Velká většina českých žáků je hrdá na to, že je Česká republika členskou zemí Evropské unie.
O evropských tématech mluví čeští žáci častěji Neméně důležité bylo rovněž zkoumání samotného zájmu žáků o evropské záležitosti, který se ukázal být poměrně vysoký. Čeští žáci hovoří o evropských tématech významně častěji než jejich vrstevníci z ostatních evropských zemí a také ve větší míře sledují tato témata v médiích.
Téměř všichni žáci v ČR se dle svých slov dokážou domluvit nebo dorozumět některým jiným evropským jazykem než českým a jejich vztah ke studiu cizích jazyků je velmi pozitivní. Tento vztah výrazně sílí s rostoucím zaměstnaneckým statusem rodičů žáka a je silnější u dívek než u chlapců.
Podpora zavedení společné měny je u českých žáků slabá Dále se ukázalo, že čeští žáci spíše podporují restriktivní opatření k omezení volného pohybu občanů evropských zemí po Evropě a vedle toho ve velmi malé míře podporují rovná práva imigrantů v ČR.
Čeští žáci rovněž příliš nepodporují ideu politického sjednocování Evropy. Oproti tomu se jim, stejně jako jejich vrstevníkům z ostatních zúčastněných zemí, líbí myšlenka slaďování politik jednotlivých zemí v oblasti postojů k mimoevropským zemím, ochrany životního prostředí, vzdělávání, zákonů a hospodářské politiky.
S výrazně nižší podporou se setkala myšlenka zavedení společné měny v Evropě, respektive Evropské unii, přičemž tato podpora byla výrazně vyšší u dívek než u chlapců. Žáci rovněž vyjádřili menší podporu rozšiřování Unie, než jaká je patrná v ostatních zemích EU, které se výzkumu ICCS zúčastnily.