Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

O pokrytectví Pussy Riot i jejich stoupenců

Rozsudek nad ruskými anarchofeministkami zvedl stavidla hněvu tvůrců veřejného mínění. V čem spočívá selhání „hlídacích psů demokracie“?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Martins

24. 8. 2012 15:54
Však ano!
Vy jste svůj nesouhlas se stanoviskem Michala Semína podepřel tím, že jeho argumentace je naprosto směšná "proti názoru titulovaného doktora práv." Vy sám jste potřeboval "vyfutrovat" svoji kritiku tím, že jste uvedl, že Semínovy názory jsou zcela mimo proti názorům doktora práv. I ptal jsem se, jak jste přišel na to, že mytický "JUDr. Marek Kalina" je doktorem práv... Toť vše. (Psát si zde v rámci pseudonymu akademický titul může kdokoliv a je to zcela neověřitelné)
0 0
možnosti
Foto

Martins

24. 8. 2012 15:50
Ty věcné nepřesnosti byly
Ty věcné nepřesnosti byly zcela marginální a na smyslu článku nic neměnily. Že jsou pro řadu lidí v Rusku životní podmínky zoufalé, o tom není pochyb. Ovšem nemám pocit, že by PR protestovaly proti nízkým mzdám, proti špatnému školství, vysokým nájmům bytů nebo špatné zdravotní péči. Souhlasím, že nezávislost soudnictví v Rusku je cosi velmi velmi sporného a je řada případů, kdy soudy rozhodovaly mírně řečeno prapodivně. Ovšem na druhou stranu v tomto případě vidím problém jen ve výši trestu -  měl jsem  možnost vidět videozáznam incidentu a je zcela zřejmé, že i v českých poměrech by ono chování bylo hodnoceno jako výtržnictví a zřejmě i projev náboženské nenávisti. Samozřejmě, že stát s chutí využil provokace PR k tomu, aby ukázal svaly a chránil náboženství. Ovšem to přece PR od začátku chtěly! Ony přece dopředu kalkulovaly s tím, že jejich "vystoupení" musí být natolik útočně a radikální, aby šokovalo a zcela záměrně jej neprovedly někde na náměstí nebo před chrámem, ale uvnitř u oltáře. Kdybych byl o něco více podezíravý, tak bych řekl, že PR dobře věděly, jak to dopadne, a prostě se rozhodly bojovat proti současnému ruskému režimu tím, že jej přinutí se před světem "shodit" při předpokládaném soudním procesu... Tak pitomé, aby si myslely, že jim to projde, ty ženy předpokládám nebyly.
0 0
možnosti
J

Jvs

24. 8. 2012 19:24
Ptal jste, co konkrétně bylo
Ptal jste, co konkrétně bylo v článku zmanipulováno a já Vám sdělil své mínění o něm. Neberu Vám Váš názor na akci PR, ale nehodlám Vám ani poskytovat záminku, abyste jej tu stále dokola opakoval. Nashledanou pod nějakým objektivnějším textem.
0 0
možnosti
P

Petrusche

24. 8. 2012 12:38
Pussia a zmražený kuře
Česká pozice by měla článek stáhnout, resp. donutit pana Semína ho přepracovat. Ne kvůli názorům, na které má pan Semín nárok, ale spíše kvůli nedostatečné informační základně a možná nevědomé snaze překrucovat fakta. Jak už bylo ostatně zdůrazněno níže (zejména co se týče vztahů PR a skupiny Voina).   Jinak pokud se na věci díváme výhradně křestanskou optikou, pak bychom mohli odsuzovat i plno protestních akcí, koncertů a výstupů, co se tu dělaly za bolševika. Kdyby ty anarchistické narušitelky rodin (které mají samy děti a rodiny) vystupovaly před chrámem, tak si jich nikdo moc nevšimne a nezačne se více řešit mimo jiné provázání církve a státu v Rusku. Věřícím se, pokud vím, omluvily (a někteří dotčení z chrámu pak i vystoupili na jejich obhajobu). Možná křesťanství nerozumím, ale nemělo by být jedním z vodítek ve vztahu ke svým bližním odpouštět- což teď platí zejména pro vyšší církevní kruhy?  Asi si brzy na protest proti vztahovačnosti a zamrzlosti některých mozků taky někam vrazím to zmrazené kuře. 
0 0
možnosti
Foto

Martins

24. 8. 2012 14:57
Církev požádala o milost pro odsouzené
Pan Semín se mýlil v marginálii, ohledně níž navíc není zcela jasno - zatímco skupina Vojna se od Pussy Riot distancuje, PR se naopak chlubí tím, že jsou nástupci Vojny. Ať už je to nicméně tak nebo tak, není to nijak podstatné v situaci, kdy zcela nepochybně PR na činnost vojny navazují co do ideologie i co do provedení svých "performancí." Křesťanskou optikou akce československého undergroundu byly zcela jinde než akce Pussy Riot. Nepamatuji se, že by kdokoliv z nezávislé scény prováděl nějaké podobné "performance" u oltáře v kostele - přičemž do do významu Chrámu Krista Spasitele je u nás srovnatelný jen Chrám sv. Víta. Co už nikde nazaznělo je to, že ruská pravoslavná církev po vynesení rozsudku požádala, aby odsouzeným členkám PR byla udělena milost, pokud se omluví a slíbí, že podobné akce nebudou opakovat. 
0 0
možnosti
F

Fooks

24. 8. 2012 12:27
bída české žurnalistiky
Když už tu kritizujeme novinářskou nekritičnost, je dobré si uvědomit, že pan autor do značné míry vykradl článek z Al Jazeery. http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2012/08/2012823795897200.html. Těžko se pak divit, že i on zjednodušuje a manipuluje (viz nepřesné  spojení Pussy Riot a Voiny, o které se pak opírá celý článek - mimochodem, když už o chybě víte, nebylo by na místě článek upravit?). Autor originálu se této manipulace nejspíš dopustil záměrně, což je zlé, ale šířit nepravdu nevědomky dál do světa, je neprofesionální.Jinak souhlasím, že skupiny jako Voina nebo Pussy Riot nejsou nadšeně příjímány ani na západě, a debata o vině a trestu lidí, kteří napadají zákony a pravidla, je složitá. Pro mě jsou to akty velmi důležité a plní funkci, pro kterou tu angažované umění je, tedy otvírají debatu, posouvá hranice a pomáhají zabraňovat zdřevnatění systému. 
0 0
možnosti
MS

M. Semín

24. 8. 2012 20:51
ale vůbec ne
Těžko jsem ho mohl vykrást, když jsem ten článek neznal. Ale díky za to, že jste mne na něj upzornil.
0 0
možnosti
L

Ludvik

24. 8. 2012 11:38
Souhlas
      Jsou to krávy. Z některých příspěvků se mi chce zvracet. Tolik filosofů tady máme...a republika i tak v pr.... Fandím Vám pane Semine
0 0
možnosti
S

Screamgirl18

24. 8. 2012 7:17
pussy riot
podle mě to jsou krávy, který na sebe chtějí akorát upozornit. je mi to jedno, kde pobíhají nahatý a co dělají za kraviny.na druhou stranu si představte, že někdo např. vezme sprej a potaguje chrám sv. víta. taky byste se ho zastávali?pokrytci!
0 0
možnosti
VG

Václav Grepl

24. 8. 2012 6:43
Mráz přichází z Kremlu díl II
Vážený pane křesťane Semíne,je škoda, že Váš text nevyšel o dva dny dříve na 21.srpna, pěkně by orámoval stále ještě nezapomenuté události Vaší myšlenkou o nebezpečí zánik Ruska relativně nezávislého na „světovém společenství“ a hrdého na své tradice a spolupráce světské a duchovní moci podporující konzervativní mravní a společenské hodnoty. Připomínám, že to bylo explicitní spojení putinovského establishmentu a managementu pravoslavné církve, co bylo Kristovým trnem v oku ztrestaných mladých žen.  Přečtěte znovu Zločin a trest - v Rusku skutečná církev nežije v chrámech spasitele, ale v chrámech pracovních táborů . vyhnanství a bídy. Pak  zkuste napsat esej na téma césaropapismu a jeho důsledcích na moralní stav společnosti. Nejlépe je ovšem pár let v Rusku žít, tam byste svým životem a životem svých dětí mohl svedčit o tom, zda jse skutečný a nikoliv salonní křesťan.
0 0
možnosti
ZM

29. 8. 2012 3:37
Souhlas
Pane Greple, mluvíte mi z duše. 
0 0
možnosti
B

Bredly

24. 8. 2012 5:02
Pomatenci
Pane Semín, já jen doufám, že lidé jako vy se nedostanou k moci a budou stále jen členy legračního uskupení. I když vrtošivý stařík jistou moc má... Takže dobrý, vy a pan Bátora jste jen legrační figurky, pokud to tak zůstane klidně si cintejte tyto a podobné články.
0 0
možnosti
Foto

Martins

23. 8. 2012 22:25
Co konkrétně bylo
Co konkrétně bylo manipulováno?
0 0
možnosti
J

Jvs

24. 8. 2012 15:30
Na věcné chyby tu upozornili
Na věcné chyby tu upozornili předcházející diskutující. Kdyby to byl první článek, který od autora čtu, řekl bych si: zběžně cosi vygoogloval, vybral, co se mu hodilo a upletl z toho text. Zřejmě má dojem, že pro ČP to tak stačí. Jenže už jsem pár článků pana Semína četl, a těch zamlčení či pokroucení faktů je tolik, že se jen těžko jedná o náhodu. O manipulaci jsem však napsal především proto, že psát o této kauze a dokonce vynášet soudy a přitom se ani nezmínit o ruském kontextu je zavádějící. A mám dost důvodů si myslet, že záměrně.Zoufalé životní podmínky budí zoufalé akce. Protipólem tohoto jednání je tupá lhostejnost, v Rusku navíc zalévaná vodkou. Je až zarážející jak moc se pohled, který nám tu předestírá pan Semín, podobá tomu, jak v době normalizace naše propaganda vykreslovala disidenty či vůbec lidi nespokojené s režimem. A vím, že řada lidí na Západě jí věřila, prostě proto, že si nedovedli představit z čeho se to dění zrodilo. On třeba takový Palachův týden nebyla zrovna řádně ohlášená a povolená demonstrace, že? Abych zabránil zneužití svých slov, zdůrazňuji, že nepřirovnávám PR či Vojnu k našemu disentu, jde mi jen o to, že čím méně víme o souvislostech, tím jsme náchylnější ke zjednodušujícím soudům. No a srovnávat trest a hlavně zacházení s členkami PR po zatčení se zněním vybraných paragrafů trestích zákoníků v zemích, kde má obviněný šanci, že se mu dostane spravedlivého procesu, tak to už je pokrytectví přímo obludné.Chápu, že pro pana Semína (a mám dojem, že i pro Vás) jsou záležitosti související s vírou velmi osobní. Ale zase tu chybí ten kontext. Ruská státní moc si je vědoma, že dosažení přijatelných životních podmínek i pro ty neprostší je záležitost několika dalších generací, a tak uvolnila prostor pro ono příslovečné opium lidstva (záměrně užívám slov klasika, kterého mají v Kremlu jistě stále zadřeného pod kůží). U vědomí toho by bylo poctivé se zamýšlet, do jaké míry jsou akce proti kolaborující církvi a jejím symbolům namířeny spíše proti státní moci než proti náboženství. Pan Semín si je toho nepochybně vědom a přesto šíří základní tezi oficiální ruské propagandy o urážce věřících. Je tedy namístě otázka jaký jiný zájem než manipulovat na tom autor má.Všimněte si, že jsem nevyslovil žádné sympatie s akcí PR, ale netroufl bych si vynášet ani žádné soudy. Se zájmem přitom sleduji s jakou náruživostí tak činí ti, kteří na tom chtějí získat politické body. Ať s té či druhé strany.
0 0
možnosti
J

Jvs

23. 8. 2012 21:53
Další z autorových článků,
který se tváří jako objektivní, či jako pohled z druhé strany, ve skutečnosti však dovedně manipuluje s fakty tak, aby vznikl příběh odpovídající světonázoru autora a úzké skupinky jeho souvěrců.Bože, čím tito lidé oblbli vrtošivého staříka tak, že místo korupce vidí problém v karnevalu homosexsuálů? 
0 0
možnosti