Minulý týden vstoupily do kin dva tematicky příbuzné filmy: americká komedie Zbouchnutá a rumunský držitel Zlaté palmy z Cannes 4 měsíce, 3 týdny a 2 dny. V obou jde sice o nechtěné těhotenství, přesto bychom jen stěží hledali dva rozdílnější filmy.
Zatímco při sledování rumunského filmu, v němž se vše točí kolem ilegálního potratu, běhá mráz po zádech, americký pohled na věc je o poznání veselejší, například slovo potrat tu vůbec nepadne.
A přitom by to byla v dané situaci víc než logická úvaha: pohledná Alison (Katherine Heiglová) oslavuje své povýšení na moderátorku televizní talk show, tancuje, pije a skončí v posteli s jistým Benem (Seth Rogen), o nějž by si zastřízliva ani kolo neopřela. Divoká noc nezůstane bez následků a Alison řeší, co si počít se svým jiným stavem a jakou roli v něm bude hrát otec dítěte.
Kdo má v paměti Apatowův debut 40 let panic, udělá si docela jasnou představu o emotivním zabarvení humoru, jejž tenhle bodrý chlapík používá: je hodně otevřený, často příliš, není hloupý a dost intenzivně odráží židovský původ autora.
Apatow točí filmy, které sice na první pohled disponují bujarou nevázaností řadových popcornových komedií, jeho intelektuální nároky ale stojí o stupínek výše, takže výsledek se může pyšnit například skutečně vtipnými dialogy a snahou vytěžit maximum z postav a situací, do nichž je uvedl. Sám režisér výstižně říká, že „točí nepříliš cudné filmy s drsnějším humorem, ale dobrým srdcem“.
Přestože se příběh odvíjí od ženské hrdinky, jeho těžištěm je její mužský protějšek. Flákači Benovi kdysi pošťák přejel nohu, což mu vyneslo dost peněz na to, aby dosud (a minimálně ještě půl roku) nemusel pracovat. Takže zatím „tvrdě maká“ na internetové stránce, kde člověk zjistí, jak dlouho jeho oblíbená herečka odhalovala v tom kterém filmu ňadra.
Konfrontace s potenciálním otcovstvím je první skutečný problém jeho života. Ben se sice zatím choval jako pitomec, ale jako pitomec s dobrým srdcem, takže najít v sobě špetku zodpovědnosti dá dost práce, není to však nemožné.
Herecká dvojce Heiglová-Rogen sice působí na plátně hodně nepravděpodobně, ale i to je součástí záměru a zapadá to do režisérova osobitě nekompromisního přístupu k humoru. Obtloustlý a nepřitažlivý Rogen nesahá atraktivní Heiglové (alias doktorce Izzie ze seriálu Chirurgové) ani po kotníky, ale disponuje zvláštním druhem vytrvalosti, díky níž svou filmovou partnerku a i nás dokáže přesvědčit, abychom mu dali šanci.
Ostatně potenciál Setha Rogena není pouze interpretační, je například podepsaný pod scénářem hodně odvážné komedie Superbad (dorazí k nám za dva týdny), autorsky se podílel i na Cohenově Da Ali G Show a léta spolupracuje s Apatowem na televizních seriálech, zkrátka to rozhodně není takový „blb“, jak vypadá.
Hledání vztahu mezi Alison a Benem má paralelu v manželství Alisoniny sestry, jež vypadá šťastnější, než ve skutečnosti je. Tohle srovnání sice přinese do komedie další rozměr - hemžení dětí (režisérovy vlastní), svéhlavou sestru (režisérova žena Leslie Mannová) i hodně odlišný exemplář muže, než je Ben (Alisonina švagra hraje sympaťák Paul Rudd) -, ale zároveň dává najevo, že jen s příběhem Bena, Alison a jejich budoucího dítěte by si film nevystačil. Byť nabízí explicitní záběr porodu a několik dost dobrých židovských vtipů...
Zatímco při sledování rumunského filmu, v němž se vše točí kolem ilegálního potratu, běhá mráz po zádech, americký pohled na věc je o poznání veselejší, například slovo potrat tu vůbec nepadne.
A přitom by to byla v dané situaci víc než logická úvaha: pohledná Alison (Katherine Heiglová) oslavuje své povýšení na moderátorku televizní talk show, tancuje, pije a skončí v posteli s jistým Benem (Seth Rogen), o nějž by si zastřízliva ani kolo neopřela. Divoká noc nezůstane bez následků a Alison řeší, co si počít se svým jiným stavem a jakou roli v něm bude hrát otec dítěte.
Kdo má v paměti Apatowův debut 40 let panic, udělá si docela jasnou představu o emotivním zabarvení humoru, jejž tenhle bodrý chlapík používá: je hodně otevřený, často příliš, není hloupý a dost intenzivně odráží židovský původ autora.
Apatow točí filmy, které sice na první pohled disponují bujarou nevázaností řadových popcornových komedií, jeho intelektuální nároky ale stojí o stupínek výše, takže výsledek se může pyšnit například skutečně vtipnými dialogy a snahou vytěžit maximum z postav a situací, do nichž je uvedl. Sám režisér výstižně říká, že „točí nepříliš cudné filmy s drsnějším humorem, ale dobrým srdcem“.
Přestože se příběh odvíjí od ženské hrdinky, jeho těžištěm je její mužský protějšek. Flákači Benovi kdysi pošťák přejel nohu, což mu vyneslo dost peněz na to, aby dosud (a minimálně ještě půl roku) nemusel pracovat. Takže zatím „tvrdě maká“ na internetové stránce, kde člověk zjistí, jak dlouho jeho oblíbená herečka odhalovala v tom kterém filmu ňadra.
Konfrontace s potenciálním otcovstvím je první skutečný problém jeho života. Ben se sice zatím choval jako pitomec, ale jako pitomec s dobrým srdcem, takže najít v sobě špetku zodpovědnosti dá dost práce, není to však nemožné.
Herecká dvojce Heiglová-Rogen sice působí na plátně hodně nepravděpodobně, ale i to je součástí záměru a zapadá to do režisérova osobitě nekompromisního přístupu k humoru. Obtloustlý a nepřitažlivý Rogen nesahá atraktivní Heiglové (alias doktorce Izzie ze seriálu Chirurgové) ani po kotníky, ale disponuje zvláštním druhem vytrvalosti, díky níž svou filmovou partnerku a i nás dokáže přesvědčit, abychom mu dali šanci.
Ostatně potenciál Setha Rogena není pouze interpretační, je například podepsaný pod scénářem hodně odvážné komedie Superbad (dorazí k nám za dva týdny), autorsky se podílel i na Cohenově Da Ali G Show a léta spolupracuje s Apatowem na televizních seriálech, zkrátka to rozhodně není takový „blb“, jak vypadá.
Hledání vztahu mezi Alison a Benem má paralelu v manželství Alisoniny sestry, jež vypadá šťastnější, než ve skutečnosti je. Tohle srovnání sice přinese do komedie další rozměr - hemžení dětí (režisérovy vlastní), svéhlavou sestru (režisérova žena Leslie Mannová) i hodně odlišný exemplář muže, než je Ben (Alisonina švagra hraje sympaťák Paul Rudd) -, ale zároveň dává najevo, že jen s příběhem Bena, Alison a jejich budoucího dítěte by si film nevystačil. Byť nabízí explicitní záběr porodu a několik dost dobrých židovských vtipů...