Na natáčení se sjeli mimo jiných herci Václav Kopta, Sára Venclovská, Michal Dalecký, Radim Novák a Pavla Vitázková. "Britský Kancl znám už dlouho a jsem jeho fanoušek. Když za mnou přišel producent s nabídkou režie české verze, myslel jsem, že se zbláznil. Ale bral jsem to jako výzvu a souhlasil jsem, i když si nejsem jist, jestli jsem se nezbláznil taky," řekl Šteindler.
Seriál popisuje život ve fiktivní firmě Papír and Print. Jde o velkoobchod s papírem, jehož brněnskou pobočku vede neškodně sebestředný vedoucí ignorantský k jakýmkoliv citům. Pod rouškou péče o své podřízené se snaží ve firemní struktuře přežít co nejdéle, a proto neustále vymýšlí nové kličky ve vztahu k vedení společnosti. Kamera se zaměřuje i na osudy jeho kolegů, kteří si dlouhé chvíle v nudné práci snaží krátit každý svým originálním způsobem.
Je to vlastně osvětová činnost, říká Šteindler
"Trapných seriálů se u nás udělalo poměrně dost a řekl bych, že neplánovaně. Takže my na to jdeme z druhé strany a natáčíme o trapnosti naprosto plánovaně," vysvětluje Milan Šteindler a dodává: "Myslím, že trapných a dementních šéfů, jako je hlavní hrdina Kanclu, se u nás nachází hodně, takže každý se někdy setkal s vedoucím, za kterého se hluboce styděl. Tímto seriálem tedy chceme trapnost jaksi zkapalnit, předat ji divákovi a naučit ho, jak s takovými bytostmi v reálném životě vycházet. Je to tedy svým způsobem osvětová činnost, a ta, myslím, na obrazovku veřejnoprávní televize patří."
"Kancl zobrazuje situace důvěrně známé každému zaměstnanci. Takže někteří diváci si mohou říkat, co na tom je proboha vtipného, vždyť takto vypadal můj dnešní den. Přál bych si, aby takových bylo co nejméně," uvedl kreativní producent ČT David Ziegelbauer.
ČTĚTE TAKÉ |
V Británii se seriál vysílal poprvé v roce 2001. Stal se národním a poté i světovým hitem a licenci později koupily televize v několika zemích. Nejúspěšnější je americká adaptace, stanice NBC už natočila 201 epizod.