Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

Přijede Groove Armada, tentokrát doopravdy

Kultura

  7:40
PRAHA - Britská taneční formace Groove Armada vystoupí 8. července v pražské Incheba Areně. Narozdíl od faux-pas, které nastalo v klubu Roxy na podzim 2004, kdy pod hlavičkou Groove Armada přijela pouze doprovodná kapela, se čeští fanoušci dočkají skutečného Andyho Cata i Toma Findlaye.

Groove Armada foto: Reprofoto

Vstupenky k stání na koncert skupiny založené v roce 1996 stojí 880 korun, k dostání jsou také VIP lístky za 2500 korun, které zahrnují speciální oddělený vchod, sledování koncertu z VIP sekce či privátní placený bar. "Stejně jako u předchozích pražských koncertů ostrovních tanečních kapel Faithless a The Chemical Brothers nebude chybět bohatá světelná a laserová produkce," uvedl pořadatel Jaroslav Hainzel.

Podle pořadatelů předvede londýnská kapela největší hity ze své bohaté diskografie. První album Northern Star vydalo britské duo v roce 1998, zatím poslední Soundboy Rock a následující kompilaci GA10: 10 Year Story před dvěma lety. Novou desku chystají na letošek, na oficiálním webu kapely je již umístěn singl Drop the Tough.

Groove Armada: Hands of Time


Pass-along-paid-for

Groove Armada vznikla v roce 1996. Oba její členové Andy Cato i Tom Findlay žijí v Londýně, kde pracují na nových skladbách a poměrně často se objevují v místních klubech. Jejich show bývá součástí řady světových festivalů včetně slavného Glastonbury, kde pravidelně vystupují. Tvorbu uznávané dvojice využívají hojně média do upoutávek, anoncí, spotů a podobně.

Groove Armada se letos podle Hainzela stala průkopníkem nového způsobu distribuce hudby přes internet. Jde o síť zvanou pass-along-paid-for (PAP4) a muzikanti tento systém představili v souvislosti se svou novou nahrávkou. PAP4 pracuje jako běžný program založený na sdílení souborů, liší se ale v tom, že čím více fanoušků bude danou píseň sdílet, tím více písní z nové kolekce skladeb se k nim dostane.

Podle Andyho Cata v praxi systém funguje tak, že každý, kdo se zaregistroval na internetu, dostal první píseň zdarma. Aby měli zájemci přístup ke druhé písni, museli poslat link ke stažení dvaceti různým lidem. Jakmile první skladbu sdílelo určité množství posluchačů, člověk, který linky na začátku rozesílal, získal přístup k dalším písním.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!