No, nevím, zdali byl Al-Chorezmí posledním panovníkem Západořímské říše, ale co si já pamatuji z matematiky, tak člověk tohoto jména "vynalezl" nulu, zprostředkoval evropě indická čísla (říkáme jim arabská), a ustanovil algebru samostatnou vědou, možná vymyslel alhidádu atd. atd.
Zřejmě shoda jmen...
Společnost středoškolských pedagogů od začátku byla proti zavádění státních maturit, protože jejich důsledkem bude nivelizace vzdělání ve všech předmětech, které budou předmětem celostátních testů. Navíc je sestavují lidé, kteří se považují div ne za polobohy, protože to, co oni považují za důležité, bývá nezřídka jen prvkem k poslechu, nikoli k zapamatování.
Dokladem toho mohou být i odpovědi typu, že Praha má 3 mil. obyvatel a pod. Věci podstatné se neprocvičují, neupevňují, zato se žáci musí na zkoušení naučit spoustu údajů, které stejně záhy zapomenou. Na upevnění základů předmětu nezbývá čas. S postupujícími celostátními testy to bude stále horší.
Na druhou stranu, kdyby středoškolští pedagogové odváděli dobře svou práci a drželi by vzdělání na slušné úrovni, nemusel by tady tlak k té nivelizaci být.
Ono se to totiž pomalu, ale jistě blíží k dilematu "nivelizace, nebo nihilizace".
Mě přijde rozumnější maturita z Dějepisu než z "Českého jazyka" jakožto předmětu kde se učí vlastně pouze dějepis zaměřený pouze na spisovatele a literaturu.
No nevím, my jsme se o Romulovi Augustovi učili a nepřipadá my to jako vedlejší otázka, spíš jako jedfna z hlavních, to jméno je prostě základ. Pokud je ta obtížnost nastavena takhle, tak proti tomu nemám žádné námitky, i když chyby tam samozřejmě být mohou...
Čehože je to základ? Čím je tahle postava významná? Co z toho příběhu vyplývá, čím rozvíjí naše poznání světa?
že se každá dobrá idea u nás v praxi tak neuvěřitelně pomrví? :-(
V tom případě ale má otázka znít, za koho se považuje papež - a pak odpověď bude správná.
Protože s takovouto odpovědí na danou otázku ani v roce 1870 zcela jistě nesouhlasili protestanští seveřané a mnoho dalších.
Jestliže ho protestanti nepovažují za svou hlavu a jestliže nad nimi nemá žádnou pravomoc, pak jejich hlavou není. Já se taky může považovat za ředitele zeměkoule.
To se smí? Na některých VŠ mají zájem o maturanty z dějepisu? Maturity z dějepisu by si školy měly odbýt na svých úrovních. Státní maturity by měly probíhat pouze z češtiny, matiky a z cizího jazyka u každičkého studenta. Stejně jako u žáků jakékoli srovnávací testy na ZŠ.
A co matika na konzervatoři, kde se matika nevyučuje vůbec?
Nejednoznačnosti jsou malér podobný.
Vyžadování banalit -jako toho Romula Augustula - je buzerace. I když je to snadno zapamatovatelná historka, historický drb.
Pokud vypadl al-Chwárizmí z dějepisu, je to taky malér - ale autora/ů učebnic.