KDO VYUZIJE MEHO VYNALEZU.???.. http://www.ceskatelevize.cz/DETEKTOR" target="_blank" rel="nofollow">http://www.ceskatelevize.cz/DETEKTOR... ZAHADA TUNGUZSKEHO "METEORITU"...
doufam, ze Mazda neprestane s vyvojem Wankela ... je to dosti okrajova zalezitost, presto zaslouzi pozornost ... rad bych nekdy okusil alespon svezeni v RX8 :)
Kdysi jsem dělal v jenom nejmenovaném největším bazaru a měli jsme tam RX-7. Je to prapodivný motor - pod kapotou je neuvěřitelná změť trubek a hadiček. Zvuk to má zvláštní, takový mixer. A pěkný je start - když to startér roztočí a chytne to, celý agregát se ani nehne, žádné zahoupání nebo zaklepání jako u klasického písťáku - prostě se roztočí jak elektromotor. Jinak to jelo jako každé jiné auto.
Svět a vývoj popošel o padesát let dále.A po stržení Železných opon,je i Wankelmotor nabídkou pro inovaci a použití nových technologií a postupů.Před padesáti lety,se též koketovalo s kosmickými lety,a dnes je to skutečností,tak i toto může být hozenou rukavicí pro absolveny Hanoverské,Yalské,Oxfordské školy po inovaci a znovu vzkříšení.Rychlokvašky od Karla jsou spíše na politiku než na techniku,ty jsou z toho omluveni.
dvoutaktní jednoválcový diesel je i v malotraktoru 4TK14 ( "Holder") z videoklipu Mig 21 ............drn-drn-drn-drn........
Jasně, mám ho.
Jednoduchej, funkční. trochu hlučnej.
Kdyz mate auto s normalnim motorem a nemuzete ho v zime nastartovat, tak staci zavolat pojizdneho automechanika, tan Vam da dodatecnou elektrinu ze sveho motoru, Vy nastartujete, a zivot jde dal. Kdyz se presne totez stane s tim otocnym pistem, tak prijde jen odtah do opravny a oprava (!!) stoji pres 300 CAD.
Eh... odborník promluvil.
Prototyp motoru ale neposvětili bolševici .A tak zůstal jen NSU Ro 80 a Mazda. Ovšem v této republice to bylo normální..Pokud něco udělal někdo bez požehnán í KSČ tak neměl nárok na úspěch. Měl nárok jen na bolševickou buzeraci.
Sveho casu taky Citroen GS...
A je tady zase otázka, proč je účinnost spalovací turbíny nižší, než účinnost pístového motoru.