Diskuze
Já jsem trpěl, tak ty budeš taky. Studentská „úmrtnost“ na VŠ je skoro dvoutřetinová, co všechno za tím vězí?
Děkujeme za pochopení.
D43a85n 37K74r39o33u52p24a
Promoval jsem na lékařské fakultě v r 1984. Do prvního ročníku nas nastoupilo 350 a odpromovalo 150... Tak co je jinak?
S90v51a74t26a 19D62e88d37i45c
Tak titulek a clanek sugeruje neco jineho ... ze vysoka skola je "utrpeni" a mela by byt vice chapajici a inkluzivni.
Je to stejny salamovy postup zvracene ideologie jako u strednich skol - kdyz se dostaly "inkludovane" rocniky zakladek, kdy se pomalym detem celou dobu nesmelo rikat ze jsou proste horsi, nedej Boze hloupejsi nez jini spoluzaci, nastal tlak na zmenu stylu - protoze "deti jsou jine" a "pedagogove se musi prizpusobit". Samozrejme se pak snizovala uroven.
Inkludovani budouci inzenyri uz dorazili na vysoke.
Jenze humanitni "elity" se mozna probudi, az jim spatne odoperuji slepak, spadne jim na hlavu spatne staticky spocitany dum ci most. Ale spis ani to ne.
Drobny rozdl mezi "tvrdymi vedami" a humanitnimi pavedami - ideologie inkluze a inkluzivniho skolstvi znici vzdelavaci system ... a nikdo nic nepozna.
J50i45ř32í 75N23o44v59á22k
Důvod? Stále klesající úroveň současného inkluzivního školství a lenost mladé generace. Vysoká škola má být skutečně výběrová. A hodně ve všem hraje i to, že ten, kdo za bolševika "vejšku" nedokončil, musel na dva roky na vojnu, kde prvním rokem byl obyčejný "kriminál" bez odsouzení. Vysokoškoláci s ukončeným vzděláním se tomu částečně vyhnuli.
M21a50r34t55i74n 49P67ř91i77b77y22l
Podle mě by mělo VŠ studovat tak 15 % populačního ročníku. Pokud studuje více, nejde už o skutečnou vysokou školu, ale pouze o přejmenovanou střední školu.
P21a90v80e18l 67B20e76r44n27á43š24e28k
Když vidím, co z VŠ elektro vyleze a u nás ve firmě a chtějí dělat něco odborného a ví o elektrických sítích opravdu pendrek, ale ambiciozní jsou, to jo. Ale když jde o věci, kde jde o životy, "Velebnosti jdu..." Oni vlastně nic neumí.
M70a48r26t18i41n 91N76e30r51m77u61t
Však proto to je vysoká škola, tak to bylo vždycky, zejména na technických oborech, kde první ročník fungoval trochu jako prodloužené přijímačky. Kdo nezvládne "toxické prostředí" (ó jak moderní výraz pro fakt, že svět není růžový), tak může jít dělat něco jiného.
P28e82t27r 67H25o11v16o34r41k84a
No nevím. Hlavně ve státní správě je spousta " vysokoškoláků" různých pseudooborů, jejichž úroveň a znalosti jsou sotva na úrovni základní školy.
J76i25ř54í 68N36o64v64á46k
A z absolventů těchto různých obskurních oborů pak vyrostou ti hlavní škůdci.
D98a42n78i96e32l63a 16N58a41g36y
Mala som na gymply spolužiačku, ktorá nebola veľmi chytrá, ale s tou svojou snaživosťou, nesmiernou, si tie známky zaistila. Ja som naopak, nebola snaživá vôbec, šprtať ma nebavilo, vlastne som sa po 4 roky doma nikdy nepripravovala, len som si to rýchlo kukla cez prestávku, to samé úlohy. Väčšinu času som učiteľov ani nepočúvala. Učitelia ma neobľubovali, a známky tomu celému zodpovedali. Chceli ma vyhodiť, ale keď ma poslali ku školskej psychologičke, tak tá zistila, že som jeden z najchytrejších ľudí na celej škole, tak museli zaťať zuby a vydržať to so mnou ( a ja to isté)
Na vysokú školu som sa dostala cez prímačky, moja spolužiačka išla na tú istú školu, ale iný obor, kde brali podľa známok. V prvom ročníku boli ale predmety skoro rovnaké. Ona nezvládla jedinú skúšku, ja som išla výborne, vysokoškolský systém mi vyhovoval a ja som mala skoro samé za jedna.
Nakoniec nezvládla ten tlak zo strany rodiny a skočila z okna, zatiaľ čo ja som bola premiantka.
Ďalšia spolužiačka z našej tri
T10o10m56a70s 42S38a62l
To síto musí být. Už u zápisu nám říkali, že z 800 zapsaných prváků odpromuje max. čtvrtina. Na našem oboru nás začínalo 31, bakaláře dodělalo 7 a inženýra 3. Ano, zažil jsem na VŠ super vyučující a taky neférovost, pocit křivdy a absolutního odosobnění od dalšího osudu studentů. Ale v dalším životě se s člověkem taky nikdo nemaže, takže je to i o tom to v pravou chvíli kousnout a nenechat se zlomit. Všechno je i otázka priorit. Když vím, že opakuju předmět a učitel je xxx, který mě před rokem bezdůvodně potopil, tak na tom prostě zamakám a nedám mu sebemenší záminku to zopakovat. Samozřejmě, že se to nakupí i s jinými obtížnými předměty, ale v práci často taky přicházejí jobovky v tu nejméně vhodnou chvíli. Pokud si to v hlavě ten člověk neumí srovnat, tak má smůlu. Už tak se vzdělání obecně degradovalo a titul má dnes každá poloopice, takže tyhle články o tom, aby se překážek ještě ubíralo a že přijetí na VŠ by mělo být zárukou i pro její dokončení, jsou úplně o ničem. Má to být práv
A35l49e51n60a 43N20o19v81a
Jeden z nejlepsich prispevku v dnesni diskuzi. O dnesnim stavu skolstvi nic nevim a uz se me to tykat nebude ale vlastne vse je o lidech tak jak to bezi uz cele generace.
J43a93r32o71s48l14a36v 21P82i52k45u82l30í60k
Ne na všech školách funguje vše optimálně z hlediska zodpovědného přístupu, profesor lecos slíbí a nedodrží ani opakovaně a věnuje se své práci. Ale studium není jednoduché a logicky vyžaduje úsilí aspoň pokud mohu soudit u technických oborů. Pokud jsem porovnal obsah přednášek a nároky na technickém oboru - vše sedělo. Někteří studenti na to měli, někteří ne a šli studovat něco jiného. Přeženu: na kybernetiku nemá každý. Studium humanitních oborů nedokážu posoudit, ale jak se dívám na svět okolo sebe - je to divné... Očekával bych aspoň od filosofických oborů více než jen soutěž o počet pohlaví, gender studie a podporu okrajových menšin. Že by společnost byla za 30 let více kultivovaná - no nevím.
M63i60r66o69s79l33a41v 37C15h81m25e15l11í24k
Vezmou všechny....úroveň maturit je tristní, znalosti studentů hlásící se na VŠ a jejich "umění" se učit, je nedostatečná....tak hurá na nějakou pseudoVŠ s výstupem a prospěchem pro ČR limitně se blížící 0.