Pondělí 13. května 2024, svátek má Servác
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

A co ho prostě přesunout? Situace okolo železničního mostu pod Vyšehradem je značně nepřehledná

Sice nenese žádné jméno, k siluetám Prahy a zejména Vyšehradu však neodmyslitelně patří. Železniční most přes Vltavu má pro svůj technický stav na kahánku. A přitom řešení by tu bylo...
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IS

Železnice a silnice jsou dopravní účelové stavby, které v původním účelu nemohou sloužit trvale, jak se zvyšuje jejich opotřebení a zátěž. Pochopitelně je funkčně vhodnější pro každou generaci most strhnout a nahradit modernějším. Železné mosty jsou dočasné stavby. Dlouhodobá údržba vyžaduje pravidelnou kontrolu dílů a výměnu laku. Návrh, aby se most vykoupit a sestavil znovu jako rekonstruovaná památka s funkcí mostu pro pěší, je tedy dost realistický. Na místo původního mostu přijde moderní náhrada se zvýšenou kapacitou.

0 0
možnosti
Foto

Přesouvat most nezní špatně, ale co náklady? Není náhodou rozebrání a složení těžkého železničního mostu dražší než novostavba jednoduché lávky pro pěší?

0 0
možnosti
VZ

Tady nejde jen umožnění cesty pro pěší, ale o technicky nevyhovující most pro železnici, navíc s požadavkem na tříkolejný.

0 0
možnosti