Pondělí 6. května 2024, svátek má Radoslav
130 let

Lidovky.cz

Praha-Beroun ujedete za 11 minut

Česko

PRAHA Mezi Prahou a Berounem se chystá nová, unikátní železniční trať za 30 miliard korun. Její součástí bude i nový tunel pod Barrandovem dlouhý 25 kilometrů.

„Bude to první vysokorychlostní trať v Česku. V některých úsecích budou vlaky jezdit rychlostí až 270 kilometrů za hodinu,“ prohlásil Pavel Halla, mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

Začátek stavby je plánován na rok 2012. První vlaky po trati vyjedou o šest let později.

Počítá se s tím, že vysokorychlostní trať bude v budoucnu pokračovat až do Plzně, Chebu a německého Norimberku.

Cestování nová trať zkrátí tak výrazně, že na českých železnicích nebude mít obdoby. „ Z Prahy do Berouna dojede vlak za 11 minut. V Plzni bude za 48 minut,“ uvedl Halla. Byl to prý požadavek Plzeňského kraje, aby cesta z Prahy do Plzně po železnici trvala méně než jednu hodinu.

Trať v úseku Praha-Beroun povede údolím Berounky. Stanici v Berouně čeká kompletní rekonstrukce, rekonstruovat se bude i trať v úseku Beroun - Králův Dvůr. V Praze bude nová železniční trať ještě napojena na zrekonstruovanou zdvojkolejněnou trať do stanice Praha-Krč.

V důsledku toho se zdvojkolejní i branický železniční most, lidově zvaný most Inteligence, který přemosťuje Vltavu mezi Malou Chuchlí a Braníkem.

Branický most je nyní jednokolejný, často využívaný je chodník pro pěší. Ten zůstane zachován, ale bude přemístěn doprostřed mostu mezi kolejiště. Od nich bude oddělen ploty a bude osvětlený.

Během rekonstrukce bude most uzavřen. Až se otevře, stane se se svou délkou 910 metrů nejdelším dvoukolejným železobetonovým mostem v Evropě.

Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání

Regionální mutace| Lidové noviny - Čechy

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!