Automobily po dokončení tunelu Blanka vyjedou před novým Trojským mostem a dál už by měly jezdit po povrchu. Studie ale navrhuje z většiny zakrýt i půlkilometrový úsek za mostem, který vede podél vysokoškolského areálu Karlovy univerzity (UK) tak, aby byl areál propojen s vltavským nábřežím. Kvůli odlišné technologii ale nebude možné spojit tunel Blanka a nový tunel v jeden celek.
Jen samotný tunel by podle zástupce firmy Satra Pavla Šourka stál asi půl miliardy korun. Nad tunelem by pak měl vzniknout rekreační park s in-line dráhou, dětským hřištěm, občerstvením a s rybníky napájenými vodou z Vltavy.
Podle mluvčího UK Václava Hájka počítaly zhruba čtyři desítky let staré plány s využitím území pro dostavbu areálu, plánovala se nová ubytovací zařízení a sportoviště. Nebyly ale realizovány.