Nový systém má podle ní naopak pomoci náklady (a tím i ceny výrobků) snížit. „Cílem poptávkového řízení na jednu agenturu, která bude pro Tesco zajišťovat veškeré aktivity týkající se ochutnávek, bylo zefektivnit tuto činnost a v neposlední řadě zajistit jednotnou úroveň všech ochutnávek v našich obchodech. Centralizace, zefektivnění a zkvalitnění se mohou promítnout ve svém důsledku i v ceně, což ocení zejména koncový zákazník,“ uvedla pro LN Karasová.
Trend, který Tesco Stores volí, však přesto vyvolává podle Charváta pnutí mezi řetězcem a jeho partnery. „Tesco Stores se už loni rozhodlo zajišťovat vlastními silami veškeré doplňování regálů. V některých kategoriích výrobků pak došlo k regálovým výpadkům a reálnému poklesu p r o d e j ů .
Dnes existuje tichá dohoda, že někteří zadavatelé mohou dál doplňovat regály vlastními lidmi. Něco podobného nastalo i v případě tištěných propagačních materiálů na prodejní ploše, které měla p r o Tesco tisknout jedna agentura, ale někteří zadavatelé si prosadili, že je budou nadále dělat sami.“
Podle Karasové ale nejsou tyto informace správné. „Na stálé projekty máme jednu agenturu, která má na starosti tiskovou přípravu všech našich letáků. Jedinou výjimkou jsou speciální katalogy, které zadáváme jiné agentuře,“ říká Karasová. „Při doplňování regálů volíme systém nočního doplňování vlastními zaměstnanci. Brigádníky používáme jen ve vánočním období.“ V celé věci jde také o to, jak silná je vyjednávací pozice obchodního řetězce vůči zadavatelům a naopak. „Už někdy v letech 2002 či 2003 přistoupilo k podobnému kroku Makro, které také svěřilo všechny aktivity na ploše jedné agentuře. Několik zadavatelů tehdy řeklo, že za těchto podmínek nebudou v Makru promoční akce pořádat, a řetězec od své politiky během pár měsíců ustoupil. Pozice Tesco Stores na českém trhu je ale silnější. Jako asociace jej nijak ovlivnit nemůžeme, rozmluvit mu to mohou sami za sebe pouze jednotliví zadavatelé,“ říká Charvát.