Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Prodavači přepychu v testu příliš neobstáli

Česko

PRAHA Kvalita obsluhy v luxusních obchodech, které fungují v pražské Pařížské ulici, někdy pokulhává. Mezi nejčastější prohřešky prodavačů při obsluze zahraničních zákazníků patří odhadování jejich kupní síly a nízká úroveň komunikace v cizím jazyce.

Vyplývá to z průzkumu společnosti Market Vision, ve kterém nejlépe dopadly luxusní prodejny Cartier, Gucci a Louis Vuitton a naopak nejhorší hodnocení si vysloužil obchod Hugo Boss.

„Studie odhalila, že obsluha v luxusních obchodech se příliš neliší od nákupu v běžných obchodech. Ne vždy prodejci dokážou navodit pocit výjimečného zážitku, který by měl být s nákupem luxusního výrobku spojen,“ řekla Barbara Hrabalová ze společnosti Market Vision.

Průzkum podle Hrabalové odhalil malou aktivitu prodejců v komunikaci se zákazníkem a nedostatečnou snahu o dovedení prodeje do úspěšného konce.

„Opět se ukázalo, že největším problémem obsluhy i v tomto luxusním segmentu je pasivita prodejců. Zde více než kde jinde platí, že prodejce prodává nejenom výrobek, ale i zážitek spojený s procesem nákupu,“ podotkla Hrabalová.

Luxusní prodejny v Pařížské ulici sice mají pěkně zpracované exteriéry a interiéry, které zákazníka zaujmou a příjemně naladí, to však podle Hrabalové k úspěšnému prodeji nestačí, pokud prodavač selže v navození luxusní atmosféry. „Doba návštěvy ani národnost zákazníka nemají na obsluhu zásadní vliv. Čeští prodejci se řídí spíše věkem. Starší zákazníci jsou obsluhováni s větší vervou. Prodejci zřejmě předpokládají u starších zákazníků větší kupní sílu,“ uvedla Hrabalová.

Centrem luxusu je právě Pařížská ulice, ve které fungují obchody Hermes, Louis Vuitton, Ferragamo, Cartier, Christian Dior, Escada, Dunhill či Hugo Boss.

Autor:

Prodej domu ve Slavičíně ke komerčním účelům
Prodej domu ve Slavičíně ke komerčním účelům

Nádražní, Slavičín - Hrádek na Vlárské dráze, okres Zlín
4 290 000 Kč