Na soutěži nechyběly tradiční silné evropské týmy z Německa, Rakouska, Itálie či Španělska, ale přijeli také američtí a kanadští vysokoškoláci a poprvé také studenti z Egypta a Íránu.
Porotci hodnotili technickou úroveň i zpracování vozu a obchodní schopnosti týmu. V dalším kole soutěže se posuzuje rychlost vozu v akceleraci, při jízdě v osmičce a na závodní trati. Hlavní disciplína je vytrvalostní závod na 22 km s výměnou jezdců v polovině, při které se zároveň hodnotí spotřeba paliva.
"Základem úspěchu bylo dojet všechny disciplíny. Mezi týmy, které jsou v soutěži také teprve druhým rokem a můžeme se s nimi přímo porovnat, jsme byli nejlepší, což dokazuje, jak meziročně stoupla výkonnost týmu," uvedl Radek Tichánek z Fakulty strojní ČVUT.
Letošní vůz čeští vysokoškoláci ve srovnání s loňským typem kompletně přepracovali, aby maximálně snížili hmotnost automobilu. Zatímco předchozí typ vážil 339 kg, nový je téměř o 64 kg lehčí.
Největší změny jsou v konstrukci rámu, který je nyní z tenkostěnných vysoko-pevnostních ocelových trubek a je vyztužený lepenými panely z uhlíkového kompozitu sendvičové konstrukce.
Pro pohon použili konstruktéři motocyklový motor YAMAHA o objemu 600 ccm, který po úpravách dosahuje výkonu 63 kW.
Soutěžní automobil vznikal v dílnách Fakulty strojní ČVUT v Praze a podílelo se na něm mnoho ústavů fakulty. Elektronika vozu, včetně telemetrie, je kompletně dílem studentů Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze.