Pondělí 13. května 2024, svátek má Servác
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Sebere primátor Svoboda kreativním politikům z Prahy 10 viladomy za miliardu?

Zoufalí nájemci domů se bojí, že způsob prodeje zvolený městskou částí je připraví o střechu. O pomoc proto žádají pražský magistrát.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
S

Svojsinak

17. 4. 2012 11:33
zhrnutí
Přečetl jsem všechny příspěvky k prodeji tzv. viladomů a mám z toho nepěkný pocit. Moje rodina patří mezi ty privilegované kteří bydlí v jednom tzv viladomu se šesti a méně byty. Já sám jsem se na sklonku druhé světové války ve sklepě při náletu na Gbelské letiště narodil a bydlím zde doposud. jedná se 60m2 byt 2+1 vedený do zrušení kategorií bytů ve druhé kategorii, s lokálním topením a bez teplé vody v domě který jehož druhá polovina je vrámci restitucí v soukromých rukou. Nejedná se tedy o žádnou rezidenci se zahradou a garážemi na pozemku atd.  Jsme již staří, jsme zde zvyklí a byt jsme řádně udržovali včetně různých investic. Radnice do domu a bytů investovala minimálně rádi by jsme si byt přednostě odkoupili i za cenu v místě obvyklou, tedy i tržní. I toto však radnice se současným vedením odmítá a vystavuje nás elektronické soutěži s následným předkupním právem při dorovnání ceny. Proč asi? Jedná se o možná už poslední pokus spřízněných lidí s vedením radnice jak ještě něco uhrát? Nemyslím si že se v našem případě jedná o nějaké majetkové zvýhodnění, naopak se domnívám, že je zde jasná diskriminace od ostatních oprávněných nájemců bytů které se již prodaly a ještě prodávat budou za privaizační ceny, tedy minimální. Bohužel jsme češi a závist je zde zakořeněná.
0 0
možnosti
L

Luk4

16. 1. 2012 23:08
Také děkuji
A dodám, že přesto, že se domnívám, že privatizace bytů za zlomkové ceny měla patrně ospravedlnění v devadesátých letech minulého století a v současnosti je to spíše prostředek k obohacování pro různé šíbry, máte v rukou silný argument. Není dost dobře možné, aby stejná městská část prodávala byty jedněm nájemníkům za zlomkové ceny a jiným nájemníkům za ceny tržní. V tom máte pravdu. Jinak Vám přeji, aby jste dokázali mafiánskou partu z Prahy 10 vymést a aby ji nenahradila parta obdobná. Pokud by se Vám to povedlo, pak Vám ty byty přeji i zadarmo :-))) Hodně úspěchů.
0 0
možnosti
P

Pavlina

17. 1. 2012 16:08
I já
dekuju, uz vcera jsem si vsimla, jaky odlisny ton ve Vasem prispevku zaznel, vecne a logicke argumenty a podani na urovni. bylo to rozhodne poucne. jsem rada, ze v diskuzi zaznel takovy nazor.  budu se tesit, nekdy priste. 
0 0
možnosti
L

Luk4

16. 1. 2012 22:10
Tak tedy pravdu :-)
Průměrná cena podle skutečně realizovaných prodejů za poslední tři roky pro lokalitu Hradešínská a okolí je 62 300,- za metr čtvereční obytné plochy. V tomto nejsou zahrnuty prodeje provedené obcí.  Reálná tržní cena pro tyto byty je tedy od cca 50 tisíc korun za metr po cca 70 tisíc za metr. Tolik odpověď na Váš dotaz.Zkusím Vám odpovědět i na další, ale musím se vrátit trochu do historie. Shodou okolností si pamatuji skutečnou ideu zvýhodněného prodeje bytů nájemníkům. Onu ideu z počátku devadesátých let: "Rozdáme lidem nájemní byty a tím vlastně uměle vytvoříme střední vrstvu, naše voliče". Byla to idea ODS.  Samozřejmě to se spravedlností a rovným přístupem, jehož se dovoláváte s poukazem na jiné prodeje bytů nájemníkům, nemělo nic společného. Kdo bydlel  v domě jež byl vrácen v restituci měl smůlu, kdo neměl nájemní byt vůbec byl z tohoto  daru vyloučen. Ale i tak statisíce lidí dostaly do vínku docela hezký majetek. Někdo jej propil, někdo použil jako životní jistotu, jiný za pěkné peníze prodal a postavil třeba dům. Uteklo již přes dvacet let a tento podivný způsob rozdávání má pokračovat dál? Proč? Protože již statisíce lidí takto majetek za hubičku získaly? A co ty další miliony lidí jichž se to netýkalo?Ano, máte pravdu, že pokud chtějí městské části své byty prodat mají dát nájemníkům přednost. To je asi slušné, pro mnoho lidí, zvláště starších, by nucené stěhování byl skutečně životní otřes. Jsem ovšem přesvědčen, že tyto byty se již nemají rozdávat, tedy prodávat za 10, 20, 30 nebo 50 procent skutečné tržní ceny. Podle mne se mají prodávat za plnou tržní cenu. Přednostně nájemníkům.
0 0
možnosti
A

Artur

16. 1. 2012 22:23
Děkuji. V mnohém - ne ve všem - s Vámi souhlasím.
Ve slušné společnosti a s radnicí, je tu za daně občanů pro občany, by to zřejmě mohlo fungovat.
0 0
možnosti
A

Artur

16. 1. 2012 20:48
Nebo dost možná bydlí na Praze 10, ve čtvrti neomezených
možností pro vyvolené a má osobní zkušenosti.
0 0
možnosti
N

Najemnik

16. 1. 2012 16:13
bez komentáře
bez komentáře
0 0
možnosti
N

Najemnik

16. 1. 2012 16:10
e621
Jakkoli se snažím porozumět, nevím proč používáte tyto stránky k "vlastní realizaci". Jestli jste tak odhodlán bušit do opozice na Praze 10 a naopak na  Magistrátu do vládnoucí koalice, choďte na zastupitelstvo a projevte se. Pak už víme, která bije. Rádi si Vás poslechneme a prohlédneme...... 
0 0
možnosti
A

Artur

16. 1. 2012 20:59
troufám si tvrdit, že e621 chodí na zastupitelstvo docela často.
kde jinak by nasál tu rétoriku...
0 0
možnosti
N

Najemnik

16. 1. 2012 15:57
postak
A ještě malý dodatek, pokud skutečně máte zájem o problematiku, požádejte vedení OS Za spravedlivé bydlení, rádi Vám to jistě vysvětlí. A veřte, že změníte názor. A nebo že by to nešlo.......? 
0 0
možnosti
E

E621

16. 1. 2012 15:49
Kalousci
Zapomněl jste v titulku na komunisty. Jojo, TOPka v Praze, to jsou jediní Mirkové Dušínové české politiky... Nebo Mirkové Kalouskové? Pokud vím, váš předseda taky bydlí v Praze 10! Nemá v této kampani taky svoje zájmy?
0 0
možnosti
A

Artur

16. 1. 2012 16:20
Nehodnotím ani Kalousky ani Dušíny na Praze 10
protože mají pramalou šanci cokoli ovlivnit. Přestože byli druzí ve volbách, tak oposmlouva, která vznikla ze strachu, aby se náhodou nedostali k nějakému "zaslíbenému postu"a nenarušili zavedené modrooranžové rozpočty,  svedla dohromady opravdu všechny - i s těmi komunisty, které jste - děkuji - připomněl.
0 0
možnosti
C

Cumburus

16. 1. 2012 15:37
Z principu nelze radnici Prahy 10 věřit ani slovo
O celé kauze vím jen povrchně z médií , opravte mě, jestli se pletu: Nájemníci si chtějí stejně jako ostatní občané Prahy 10 koupit byty a radnice to odmítá. Místo toho radši prodá celé domy ve veřejné soutěži. Proč?No, myslím, že odpověď si domyslí všichni. Co za tím asi bude, když to vymysleli Richter, Zoufalík, Hrdlička, Weinert aj? Celá ta oranžovomodrá parta, která si teď koupila i zelené a kopálisty, kteří prohlašovali před volbami "Deratizace radnice"? Jestli jim někdo šlápne na perka, tak když už to není policie, zaplaťpánbu za primátora. Člověk ani nemusí rozumět o co tam jde, stačí ta jména a je jasné, že ti lidé v barácích jsou právu. Držím jim palce.
0 0
možnosti
E

E621

16. 1. 2012 18:53
Dalsi
Další diskutující, který se v politice orientuje podle titulků v Blesku... Svoboda = spasitel, Richter = ďábel. 
0 0
možnosti
P

Postak

16. 1. 2012 9:19
Moje zkušenost
Já bydlím 30 let ve Strašnicích v bytovce, kterou pomáhal stavět ještě můj otec a platím nájem radnici, který se každý rok zvyšuje a bylo nám řečeno, že se náš dům privatizovat nebude. Teď se neustále dočítám, že někteří nájemníci si stěžují, že jim radnice nechce prodat viladomy a chce je prodat (sic!) ve veřejné aukci. Přiznám se, že jsem vždy s troškou závisti pokukoval po vilách, které se nacházejí kousek od nás, na okraji Strašnic a Vinohrad. Zároveň jsem přemítal, jakým způsobem se k bydlení v nich měl člověk šanci vůbec za minulého režimu dostat? Podle mě to žádná „pracující třída“ nebyla, která dostala obrovský byt i se zahradou v domě, který komunisté prachsprostě ukradli prvorepublikovým podnikatelům. Pokud by někdo schválil prodej za ceny pod odhadní cenou tak jak "vilkaři" požadují, volá to okamžitě po trestním oznámení. Protože to by v souvislosti právě s těmito domy historicky byla již podruhé krádež za bílého dne. S prodáváním obecních vil pod cenou prostě bytostně nesouhlasím. Na tomhle se shodnu i s "naším" desítkovým zastupitelstvem ať je to Richter nebo kdokoli jiný.
0 0
možnosti
P

Pavlina

16. 1. 2012 13:22
i moje zkusenost
Na Vasi reakci je znat, ze PR radnice P10, ktera nejen v tomto pripade, hraje osvedcene na nizsi pudu az temer "tridni nenavist", je velmi ucinne. Zaver si pak osloveny udela sam, obdobne jako Vy - najemci viladomu jsou podezrela individua s temnou minulosti, co se roztahuji v luxusnich vilach a chteji je nejlepe zadarmo. Nastesti je tu, ale nas pan starosta, ktery to tak nenecha. Potud tedy virtualni realita a ted k te opravdove. Tunel a tzv. kradez za bileho dne, by se jiz davno skutecne stala, pred 3mi roky, kdyby obyvatele techto nemovitosti mlceli a Magistrat potvrdil, pekne vypecenou koupi souboru vsech techto 44 budov, kterou pripravil, krom jinych i nynejsi pan starosta - Majetkove P10, a.s. za odhadni cenu, na tu si pujcil z rozpoctu MC P10 a bezurocne by ji nasledne splacel.  Lze pochybovat, bude-li vubec jaka soutez, nebot o nemovitosti se opet Majetkova P10, a.s. zajima a v tom pripade, ji dle poslednich oficialnich dokumentu, proste koupi, prave za ty odhady.
0 0
možnosti