PRAHA Upozornit na sex v takové reklamě, v níž nemá použití této tematiky žádné opodstatnění, chce soutěž o Sexistické prasátečko. Soutěž pořádá od května hnutí Nesehnutí, do srpna jim mohou zájemci posílat své tipy na nejvíc sexistickou reklamu. Záměrem soutěže prý není odsoudit autora reklamy, ale upozornit na to, že takový způsob prezentace může někoho urážet. Kandidátem na Sexistické prasátečko je třeba billboard brněnského autobazaru se starší ženou ve spodním prádle, pod níž je nápis „nebojte se ojetých vozů od nás“. „Majitele jsme kontaktovali, stáli si však za tím, že reklama je v pořádku,“ řekla ČTK Kristýna Pešková z Nesehnutých. „Nahota nám nevadí,“ upozornili Nesehnutí. V sexistických reklamách je však prý žena redukovaná na pouhé tělo, což upevňuje stereotypy o společenských rolích a schopnostech mužů a žen.
Sex v reklamě? Na pranýř
SOUTĚŽ
Neosvobodili nás jen Sověti a Američani. Loupeže, vraždy či znásilňování byly běžné, říká historik
Jak může skončit válka na Ukrajině? Mluví se o výměně kusu země za vstup do NATO i hrozbě „třetího majdanu“
Lobbisté uspěli, Češi přijdou o plně hrazené léky. Podle právníka ministerstvo ignoruje výroky soudů
Rusko ničí zbraně Západu. Účinnost ukrajinské techniky prudce klesá, střely za miliony selhávají
Za guláš už přes 200 korun. Restaurace vysvětlují, proč od začátku roku opět zrychlily zdražování jídla i nápojů
Tajná česká mise do Sýrie: delegaci prozradil snímek v agentuře. Proč jednala s Asadovým režimem?
Prodej bytu 3+1 s lodžií, P. Lumumby, Ostrava - Zábřeh
Patrice Lumumby, Ostrava - Zábřeh
3 990 000 Kč