Konečná částka, kterou si letos vyžádají nezbytné opravy silnic a dálnic, bude známá, teprve až skončí zimní sezona a z komunikací zmizí poslední zbytky sněhu a ledu. Už nyní je ale podle Vápeníkové jasné, že náklady ještě vzrostou. Komunikace prvních tříd a některé starší dálnice trpí nynější mrazivou zimou bohatou na sníh zejména ve Středočeském kraji, kde je jich nejvíce. Vápeníková upozornila, že zimní počasí navíc začalo bezmála o měsíc dříve než v předchozím roce. „Tam, kde jsou výtluky velmi hluboké a stav je havarijní, provádíme jejich výspravy za studena, což je však krátkodobá a poměrně nákladná oprava,“ popsala.
Kde není možné vozovku provizorně opravit za studena, bude řidiče na dopravní omezení upozorňovat výstražná tabule. Na některých úsecích tak podle Vápeníkové motoristé musejí počítat i se snížením maximální povolené rychlosti.
Souvislejších oprav se řidiči hned tak nedočkají, vyfrézování vozovky a souvislá oprava za tepla jsou možné až za příznivějších teplotních podmínek.