Největším trhem skotské zůstávají Spojené státy. Dodávky do USA loni vzrostly o 13 procent na 419 milionů liber. Prodej skotské tam tak vyrovnal dosud rekordní hodnotu z roku 2007, přestože ekonomická recese odrazovala pijáky od návštěv barů a restaurací. Mnohem výrazněji však rostl prodej skotské whisky v Brazílii, kde se jí prodalo o 44 procent více. V celé Latinské Americe se pak vývoz zvýšil o 18 procent. Skotům se však dařilo i v Africe, kde zaznamenali nárůst o šest procent.
V zemích Evropské unie se loni naopak prodalo o jedno procento méně whisky. Nejslabší oblastí byla pro Skoty Asie, která celkově zaznamenala propad o devět procent. Jen v Jižní Koreji poklesly prodeje téměř o čtvrtinu.
Asociace uvádí, že rok 2009 měl pomalý start, částečně v důsledku slabší spotřebitelské důvěry, ale výsledky v druhé polovině předčily všechna očekávání. „Slabší libra určitě podporuje exportní prostředí,“ píše asociace ve svém výročním prohlášení.
Podle Paula Walshe, předsedy SWA, loňské výsledky ukazují, jak je skotská whisky důležitá pro britskou ekonomiku. Skotská whisky se podílí na britském exportu potravin a nápojů celou čtvrtinou. Ve Skotsku pokrývá whisky dokonce 80 procent potravinářského vývozu. Za posledních deset let vzrostl vývoz whisky ze Skotska o 45 procent.
Výkonný šéf SWA Gavin Hewitt očekává, že průmysl dále poroste. Pomoci by mu měla i nová pravidla, která byla schválena loni v listopadu a která podle něj pomohou nejen výrobcům, ale také samotným zákazníkům. Pravidla upravují i způsob pojmenování whisky. Mají nést jméno palírny. Většina sladových whisky se jmenuje podle palíren, které se zase jmenují podle svého místa. Podle Hewitta však existují whisky označené podle míst, kde palírny nejsou. „Ochrání to skotskou před padělky a zajistí, aby spotřebitelé věděli, co pijí, a měli jistotu, že pokud si něco vyberou, tak to také dostanou,“ řekl Hewitt agentuře Reuters.