Úterý 30. dubna 2024, svátek má Blahoslav
130 let

Lidovky.cz

Sport

Čtvrt miliardy za jméno fotbalové ligy. Tendr vyhrála sázková kancelář Chance

Sparťanský obránce Asger Sörensen (vlevo) a Lukáš Provod ze Slavie foto:  Michal Růžička, MAFRA

Fotbalová liga dál ponese jméno sázkové kanceláře. Od příštího ročníku to však už nebude Fortuna, ale Chance. Ta vyhrála výběrové řízení na generálního partnera nejvyšší soutěže. „Předložila nejvyšší nabídku,“ oznámila Ligová fotbalová asociace (LFA). Za kontrakt bude Chance platit víc než 250 milionů korun ročně, smlouva bude pětiletá.
  10:35

Sázková kancelář Fortuna, která je titulárním partnerem první a druhé ligy od sezony 2018/2019, podle odhadů a kuloárních informací přispívala asi 80 miliony korun ročně.

Chance nabídla přibližně třikrát tolik. Jde o podobné navýšení sponzorských prostředků pro profesionální kluby první a druhé ligy jako v případě podzimního tendru na audiovizuální a marketingová práva.

Chance je součástí skupiny, do které patří i sázková společnost Tipsport, jejíž jméno nese hokejová extraliga.

„Chápeme to jako ‚chanci‘ pro český fotbal i pro naši ‚druhou‘ sázkovku,“ prohlásil Petr Knybel, generální ředitel skupiny Tipsport. „Investicí chceme jednak podpořit kvalitu nejsázenějšího sportu, který má pořád obří potenciál k dalšímu růstu. A zároveň pomoci Chanci vytáhnout se na pozici dvojky na českém trhu.“

Jedničkou je Tipsport a dvojkou Fortuna.

„I druhé velké výběrové řízení této sezony musím označit za velice úspěšné a prostředky, které český profesionální fotbal pro další sezony získá, mě potěšily. Konečnou částku, která příjemně překvapila asi nejenom mě, vnímám jako potvrzení faktu, že spojení s českým profesionálním fotbalem je v současnosti velice atraktivní a prestižní záležitostí,“ prohlásil předseda LFA Dušan Svoboda.

Počítejme: od Chance získají kluby přibližně 260 milionů korun, od O2 TV za televizní práva první ligy 300 milionů, od Betana za streaming utkání asi 130 milionů a ještě od Pragosportu jednotky milionů za televizní práva na druhou ligu.

Další peníze přitečou z posledních tendrů za televizní vysílání první ligy mimo území Česka a Slovenska. Odhadem by mohlo jít o padesát až šedesát milionů korun.

Český fotbal tak od příští sezony od sponzorů a partnerů dostane celkem takřka tři čtvrtě miliardy korun – přibližně trojnásobek současných prostředků. Je to právě díky výběrovým řízením, která se uskutečnila poprvé v historii. Smlouvy platí od července na pět let.

„Zároveň to beru jako závazek, abychom se neuspokojili a pokračovali v nastoleném směřování. Nepochybuji, že jak my na LFA, tak i kluby využijeme získané prostředky k dalšímu posunu českého profesionálního fotbalu a k podpoře boomu, který kolem něj v současnosti panuje,“ řekl Svoboda.

Především pro menší kluby se skromnými rozpočty půjde o významnou finanční pomoc. Zatím však není jasné dělení prostředků, to LFA řeší.

Do výběrového řízení na titulárního partnera se zapojilo několik zájemců, kteří byli jak ze sázkařského sektoru, tak i mimo něj. Do druhého kola postoupili tři nejlepší, z nich nejvyšší nabídku dala právě Chance.

„Chtěl bych poděkovat všem subjektům, které vyjádřily seriózní zájem a do tendru se zapojily. Je skvělé sledovat, že celá řada významných firem má chuť a zájem spojit své jméno s českým profesionálním fotbalem, který prožívá vynikající období. Bereme to jako ocenění práce profesionálních klubů i LFA,“ řekl obchodní a marketingový ředitel asociace Daniel Hajný.

„Vnímáme velký kus práce, který české fotbalové kluby v posledních letech odvedly. Například jak dokázaly zvednout návštěvnost. S tak výraznou finanční injekcí se nejen zlepší jejich ekonomická situace, ale budeme společně posouvat český fotbal i oblastech nových technologií, marketingu, práce s fanoušky. Věříme, že konkurenceschopnost českého fotbalu citelně posílí,“ řekl Jan Čumpelík, marketingový ředitel skupiny Tipsport.

Pro televizní diváky se zásadně nic nemění. Ligový fotbal budou moci dál sledovat na kanálech O2 TV. Fanoušci si díky multidimenzi mohou vybírat jakýkoliv zápas.

Vysílatel je nově povinen mimo jiné zajistit u všech utkání systém VAR včetně technologie kalibrované čáry pro posouzení ofsajdových situací. Sporné ofsajdové situace videoasistent dosud posuzuje „podle oka“.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!