Neděle 22. května 2022, svátek má Emil
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

KHL je v Bratislavě vášeň. Slovan na ní vydělává desítky milionů

Sport

  8:00
BRATISLAVA/PRAHA - Slovan vstupem do KHL proměnil Bratislavu v hokejové město. A vlastně celé Slovensko sledovalo jeho výsledky v nejprestižnější lize v Evropě. Masivní zájem fanoušků demonstrují čísla návštěvnost domácí arény o kapacitě 10 110 míst: pouze jediný zápas základní části nebyl vyprodán.

Slovan Bratislava foto: ČTK

Vedení klubu na hokejovou horečku zareagovalo v listopadu loňského roku tak, že začalo vstupenky dražit. Od té doby proběhlo v základní části třináct aukcí. "Před tím, než jsme zavedly dražby, se často stávalo, že jsme arénu vyprodali za deset minut. Lidé tak prakticky neměli reálnou šanci se na utkání dostat," řekl LN marketingový ředitel Slovanu Milan Vajda.

Slovan Bratislava v sezoně 2012/13

  • Průměrná návštěvnost: 9975 (3. místo v KHL)
  • Vytíženost arény: 99,2% (2. místo v Evropě)

Slovenský klub je i v takové pozici, že by celý stadion vyprodal na permanentní vstupenky, tomu se ale brání. "Jsme v situaci jako velké fotbalové kluby, nebo třeba Maple Leafs či Canadiens z NHL, ale tím bychom o zážitek z KHL připravili tisíce dalších lidí," vysvětlil Vajda.

Slovan si před sezonou nebyl úplně jistý tím, jaký zájem vzbudí. Proto se ceny lístků pohybovaly od 10-18 eur (přibližně 250-460 korun). Aukce ale podle Vajdy vyšroubovala průměrnou cenu vstupenek na 24 eur (620 korun). Tím se výrazně obohatil i klubový rozpočet. Z vyprodaného zápasu vydělal Slovan na lístcích 60 tisíc eur (1,5 milionů korun), dražbou však obohatil kasu o další milion korun navíc. Do těchto čísel se ovšem nepočítají celosezonní permanentky, kterých Slovan prodal pět tisíc. Ve třinácti dražbách tak klub získal z individuálních lístků přes třicet milionů korun.

A to není všechno, fanoušci skupují i suvenýry. Zájem o ně vzrostl trojnásobně až čtyřnásobně oproti minulé sezoně, kdy Slovan hrál slovenskou extraligu.

Takovou pozici nemá žádný český klub. Stadion pravidelně vyprodává jen Kometa Brno, jež má kapacitu arény 7200 míst. Její vedení však o aukci lístků dosud neuvažovalo. I Slovan od toho řešení v příští sezoně částečně upustí a dražby se budou konat jen výjimečně a na nízký počet vstupenek. To český nováček v KHL Lev Praha měl průměrnou návštěvnost 7161 diváků, čímž obsadil slibné šesté místo v KHL. Zájem jako Slovan ale rozhodně nevzbudil.

Půst, občas večeře, čtyři kávy denně. Jak jíst podle výživového poradce Havlíčka

Premium Strava ovlivňuje nejen naši váhu či kondici, ale i náladu a zdravotní stav. Ostatně až dvě třetiny všech nemocí mají...

Vláda má 20 korun z každého litru benzinu, říká šéf sítě levných čerpacích stanic

Premium Nikoho nenechají na pochybách, že tohle je nízkonákladová firma, kde se nehýří. Okázalost tu nemá místo. Spolumajitel...

Všechno vymyslela Škrlová. Je to hlava manipulace, říká režisér Síbrt

Premium Před patnácti lety Česko šokovala kuřimská kauza. Týrání malých chlapců nejbližšími příbuznými i podivná role „Aničky“....

Nohy v teple a suché prádlo: Otestujte s námi odolný sušák od Viledy
Nohy v teple a suché prádlo: Otestujte s námi odolný sušák od Viledy

Nemáte doma sušičku a trápíte se po každém praní se svým starým sušákem? Získejte jeden od Viledy. Právě na něm snadno usušíte ložní prádlo i...

Mohlo by vás zajímat