25. dubna 2008 18:06 Lidovky.cz > Sport > Ostatní sporty

Dryml: Na závod myslím každou minutu

Lukáš Dryml zná plochou dráhu hodně zblízka. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Lukáš Dryml zná plochou dráhu hodně zblízka. | foto: Lidovky.cz

Praha Čtyři roky čekal plošinář Lukáš Dryml (27) na příležitost, než se vrátil do plochodrážní elity, kterou představuje seriál závodů Grand Prix a z nějž vyjde na konci sezony mistr světa. Během dlouhé doby se musel vypořádat s těžkými pády a zraněními, které potkaly jeho i staršího bratra Aleše. Nelehké období ale dokázal pardubický závodník překonat. Trpělivost se mu vyplatila a v sobotu bude stát na startu slovinské Grand Prix v Kršku.

LN Jak jste připraven na souboje s nejlepšími jezdci světa?
Náš tým to stálo hodně příprav a starostí, aby bylo po technické stránce všechno zabezpečené. Nejedná se jen o Grand Prix. Po Slovinsku mě čekají další závody ve Švédsku, Polsku, Lotyšsku a naše extraliga, takže já i technika jsme pořád na cestách. Teď ale musím hodit všechno za hlavu a soustředit se na první závod mistrovství světa v Kršku.

LN Co si od něj slibujete?
Cítím se dobře, mám za sebou několik závodů převážně v polské lize, ale cítím, že by jich mohlo být víc. Nejsem si jistý, jestli jsem na začátku sezony dostatečně vyježděný. Může to být maličko nevýhoda, i když jsem se snažil na motorce sedět i mezi závodama a zkoušel různé nové součástky. Jenže trénink není závod. Každopádně jsem ale pro úspěch udělal, co bylo v mých silách.

LN Jaké máte s oválem v Kršku zkušenosti?
Je to klasická velká evropská dráha a znám ji docela dobře, i když na ní závodím maximálně jednou za rok. Jezdil jsem tam už jako junior a mám na Krško poměrně slušné vzpomínky. V roce 2001 jsem tam postoupil z Challenge přímo do Grand Prix.

LN Do Grand Prix se vracíte po čtyřech letech, máte představu, jak se elitní seriál za tu dobu změnil?
Hlavní rozdíl je v tom, že když jsem seriál naposledy jezdil, startovalo se ve čtyřiadvaceti jezdcích a bodování bylo jiné než dneska. Pak došlo k návratu ke klasickému plochodrážnímu modelu se šestnácti účastníky. V tomhle systému má člověk jistotu, že nebude vyřazen a sveze se v celém závodě. Na jednu stranu je to klidnější, ale na druhou je to pro každého veliká zodpovědnost, protože mezi startujícími není žádný slabý jezdec.

LN V jakém pásmu výsledkové listiny byste se nejraději viděl?
Nemám vyloženě stanovený nějaký cíl, spíš jdu na každý jednotlivý start se snahou solidně se umístit. Samozřejmě že velikým úspěchem by pro mělo postavení v první osmičce, což znamenalo postup do semifinále.

LN Cítíte předstartovní nervozitu?
Možná působím klidně, ale klidný vůbec nejsem. Je to hodně o psychice, vím, že to bude náročný, ale chci ze sebe dostat to nejlepší. Snažím se soustředit sám na sebe a nenechat se rozhodit okolím. Na závod myslím každou minutu, ale nehodlám být nervní. To by nebyl přínos, musím se správně koncentrovat. Jsem emotivní člověk a potřebuju zachovat chladnou hlavu. Vím, že mám nové motorky a motory skvěle přichystané, a sám do toho dám maximum. Zkušenosti a technika jsou na mé straně, jde jen o to tohle všechno umět přenést na dráhu.