Místo toho, aby koncern tuto chybu řešil, měl podle nespokojených řidičů na potížích záměrně vydělávat.
Osobní auta se vznětovým motorem to nemají v posledních letech jednoduché. Jejich ústup ze slávy zahájil v roce 2015 skandál Dieselgate a od té doby jejich tržní podíl klesá. Aktuálně se v červnu propadl na moderní historické minimum, 13,4 procenta nových prodaných aut. V prodejích je v tomto měsíci předběhly s 15,1 procenta i elektromobily. Diesely byly v červnu podle dat Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) až čtvrtým nejoblíbenějším druhem pohonu, po benzinových autech, hybridech a elektromobilech.
Nejnovější skandál k oblibě aut se vznětovými motory moc nepřispěje. Potíže má bývalý francouzský koncern Groupe PSA, pod který spadají automobilky Peugeot, Citroën, DS a Opel a který dnes patří do nadnárodní skupiny Stellantis.