Čtvrtek 13. srpna 2020svátek má Alena 16 °C skoro jasno, občasné bouřky Předplatné LN
Lidovky.cz > Zprávy > Svět

Kterak NASA zkoumala, co vyrobili Japonci

Prezident Akio Toyoda zavádí Prius V středně-hybridní elektrické vozidlo  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Prezident Akio Toyoda zavádí Prius V středně-hybridní elektrické vozidlo | foto: ČTK

Minimálně dvě zajímavé zprávy přinesla americká média v uplynulých dnech. První se týká aut značky Toyota, která se jako pověstní vesmírní vetřelci z hollywoodského trháku režiséra Ridleyho Scotta stala předmětem důkladného zkoumání expertů z americké agentury NASA. A druhá zpráva se týká médií, přesněji nového pokusu uplácat noviny na webu. Zkouší to společnost AOL, která za tím účelem koupila zpravodajský web The Huffington Post za 315 milionů dolarů.

Značka Toyota dostala v Americe pěkně na frak. Řidiči si houfně stěžovali na to, že auta zničehonic zrychlují a několik z nich to dokonce tak vyvedlo z míry, že nabourali. Byl z toho pěkný poprask, značka, kterou proslavila hlavně kvalita, musela americkým úřadům zaplatit dvě vysoké pokuty za to, že je o problémech neinformovala, a vláda šla tak daleko, že auta nechala prověřit, jestli nejsou "nebezpečná".

Toyota se stáhla. Nabídla sice výsledky vlastního šetření, z kterého vyplývalo, že se plynový pedál mohl zaseknout o zvednutý kobereček, do otevřené války s médii ale nešla. V tichosti zaplatila obě pokuty, které jí americké úřady vyměřily, a čekala na výsledky nezávislých šetření.

První zkoumalo případ hybridního modelu Prius, který proslavilo video zveřejněné na internetu. Auto, které se nezadržitelně a vysokou rychlostí řítí po dálnici... Výsledek šetření už takovou publicitu neměl - starší majitel, který seděl za volantem, si jednoduše popletl brzdu s plynovým pedálem.

Druhé šetření prováděla NASA a jeho úkolem bylo ověřit, jestli nemají auta problém s elektronikou. Právě kvůli tomuto podezření musela Toyota loni ve Spojených státech stáhnout do servisů na osm milionů aut. "NASA nezjistila nic, co by nasvědčovalo tomu, že za náhlé zrychlování může elektronika," stojí v prohlášení, pod nímž je podepsaný šéf týmu expertů Michael Kirsch.

Jen několik týdnů před zveřejněním téhle zprávy se v médiích objevila jiná, která dostala mnohem víc prostoru. Konstatuje, že se loni víc než dobře dařilo americkému koncernu GM, který se doslova a do písmene odrazil ode dna a poprvé po dlouhé době prodal mnohem víc aut, než právě Toyota...

Článek o vyšetřování NASA si můžete přečíst například ZDE.  

Zprávu NASA si můžete přečíst ZDE

Společnost AOL není zrovna vzorem úspěšného podniku. Vydělala balík v 90. letech tím, že lidem nabídla připojení na internet i s vlastní emailovou schránkou. Spousta lidí časem zjistila, že existuje i konkurence, a to rychlejší a hlavně levnější, a od AOL odešli. Dodnes u ní ale ještě pár milionů předplatitelů zůstává, převážně prý seniorů. "Nikdo jim ještě neřekl, že za připojení zbytečně platí každý měsíc navíc nějakých 20 dolarů," citovala nedávno agentura AP zdroj z vedení společnosti, který si z pochopitelných důvodů nepřál být jmenován.

Na vrcholu slávy byla AOL v roce 1999. Tehdy se spojila s mediálním koncernem Time Warner, který si od sloučení sliboval online distribuci svých filmů, muziky, ale i časopisů atd. Hned následující rok přišel krach všech internetových firem, akcie AOL letěly strmě dolů. Koncern Time Warner prodělal a nakonec se s AOL rozešel.

Firmu se teď snaží vytáhnout nahoru Tim Armstrong, který dělal dlouhá léta pro Google. A do centra pozornosti jej dostal hlavně fakt, že začal ve velkém hledat novináře. V době, kdy se pořád ještě noviny zavírají, každopádně nenabírají nové lidi, to přece jen způsobilo malý poprask.

Cíl? Prý vytvořit síť lokálních novin. Pomoct mu v tom má i Arianna Huffingtonová, zakladatelka prvních úspěšných čistě online novin The Huffington Post. Armstrong deník koupil za 315 milionů dolarů a z Huffingtonové udělal společnici.

Tak trochu to připomíná sňatek s koncernem Time Warner. Jen tehdy stál v čele AOL Steve Case, který na tom vydělal veliký balík a v pravý čas se stáhl. Dnes se věnuje hlavně golfu...CELÝ ČLÁNEK NAJDETE ZDE

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Biolog Komárek: Jsme účastníky největšího sociologického experimentu všech dob

Biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří románů Stanislav... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Měsíce trvající pandemie nám převrátila životy naruby. Známý biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří...

Brzy dospěju do bodu, kdy si účet na Facebooku zruším, říká Lucie Výborná

Lucie Výborná | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium „Je to hra. Hra, která by měla být přínosná, užitečná, inspirativní,“ říká o své práci moderátorka Českého rozhlasu...

Proč koronavirus už téměř nezabíjí. Vytratí se, nebo se vrátí ještě silnější?

Zdravotník odebírá vzorky pro testování na covid-19 v indické Kalkatě. (23.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Koronavirus je záhadný. Nečitelný. I když ho zkoumají ti nejchytřejší lidé, pořád o něm víme málo. Chová se jinak. Je...