no titulek by spíš měl být "Dělali všechno , co uměli, a v posledním zoufalém pokusu zkoušeli, nemá-li Boeing hlasové ovládání"
"Podle agentury AP odborníci prověřuji roli stabilizačního systému, známého jako MCAS, který za některých podmínek může automaticky tlačit přední část stroje k zemi, aby tak předešel aerodynamickému vztlaku."
Boha, Manitoua, Jehovu, Budhu a Aláha jeho vyražte toho "redaktora" tenhle systém má naopak zabránit ztrátě vztlaku při příliš vysokém úhlu náběhu a nízké rychlosti (tzv. přetažení)
Přijde mi divné, že u letadla nejde vypnout veškerá automatika a řídit pouze ručně. Otázka ovšem je, jestli to piloti, zvyklí na různé pomůcky, ještě umí. Před patnácti lety třeba havarovalo letadlo těsně před přistáním na mezinárodním letišti v San Francisku, přičemž vyšlo najevo, že pilot měl sice "nalétány" tisíce hodin, ovšem naprostou většinu s autopilotem a nebyl schopen přistát bez pomocného pozemního naváděcího systému, který byl právě kvůli opravám vypnutý.
Tak zejména by letouny měli jako pasažéři testovat šéfové Boeingu a poté akcionáři Boeingu. Když se pár let nic nestane, mohli by začít ho prodávat na trhu. To by mohlo dost zvednout bezpečnost a zodpovědnost.