- Spoj Germanwings 9525 vyletěl na pravidelné lince z Barcelony do Düsseldorfu v úterý 26. března 2015 z dráhy 07 letiště El-Prat v 10:01:12.
- Na palubě Airbusu A320 bylo 144 cestujících a šest členů posádky. Do Düsseldorfu měl dorazit v 11:39.
- Začátek letu probíhal naprosto standardně. Prvních dvacet minut se pilot s kopilotem normálně bavili, jeden z vyšetřovatelů to označil za „pohodový rozhovor“.
- Posléze kapitán (německé zdroje ho identifikují jako Patricka Sonderheimera) vyzval kopilota Andrease Lubitze, aby převzal řízení.
- Kapitán, který pro Lufthansu létal více než deset let, odchází na záchod. Na záznamu zvuků z kabiny je slyšet posunutí sedačky a zaklapnutí dveří.
- V 10.27 let 9525 cestuje rychlostí 800 km/h a dosahuje výšky zhruba 38 000 stop (cca 12 km).
- Osmadvacetiletý kopilot Lubitz, nyní v kabině osamocený, o tři minuty později mění nastavení autopilota.
- Místo výšky 38 000 ft (stop) zadává v 10:30:55 výšku 96 ft. Prakticky tak letadlu nařídil sestupný let do terénu.
News: Autopilot was manually changed from 38,000ft-100ft (ADS-B/ModeS data)
via @flightradar24 #Airlivenet pic.twitter.com/40S6hg5dbK
— Polly Rodgers (@PollyR_Aviation) March 26, 2015
- Lubitz, který podle německého deníku FAZ trpěl v minulosti syndromem vyhoření a depresemi, nemohl výšku změnit náhodou: musel otočit knoflíkem.
- Kapitán se po návratu z WC snaží pomocí interkomu spojit s kabinou. Marně, nikdo neodpovídá.
- Začíná zlehka klepat na dveře kabiny, poté klepání zesiluje. „Nikdo ale neodpovídá. Přitom můžete slyšet, že kapitán do těch dveří opravdu buší,“ řekl deníku New York Times jeden z vyšetřovatelů.
- V kokpitu jinak panuje ticho, je slyšet jen Lubitzovo pravidelné dýchání.
- Kopilot nekomunikuje ani s francouzskými letovými dispečery. Ti po 10:31 vyhlašují stav nebezpečí.
- Z letecké základny Orange-Caritat poblíž Avignonu vylétá stíhačka Mirage a míří za mlčícím letadlem.
- Kapitán se stále snaží dostat do kabiny, ale Lubitz zřejmě znovu mačká tlačítko „lock“ a tím nedovoluje nikomu přístup do kokpitu.
- Cestující zřejmě celou dobu nic netušili. „Výkřiky jsme slyšeli až v posledních momentech letu,“ popsal Brice Robin, prokurátor z Marseille.
- Radary ztratily kontakt s letadlem v 10:40.47, airbus se v té době nacházel v nadmořské výšce 1882 metrů. Letěl rychlostí zhruba 700 km/h.
- Na záznamu zvuku je slyšet první náraz a letadlo se pravděpodobně sklouzlo po svahu a pak došlo k další destrukci.
- Letečtí kontroloři poté vysílají do oblasti, kde se letoun ztratil, policejní vrtulníky. Ty brzy nalézají kusy vraku. „Žádný z nich nebyl větší než malé auto,“ řekl jeden ze záchranářů.
- Po 15. hodině se jedné z helikoptér daří přistát poblíž místa tragédie. „Není tu nikdo živý,“ přináší zprávu.