Vlak vykolejil v neděli po třetí hodině ráno místního času a mimo koleje se dostalo 14 vagónů. Náraz byl tak silný, že jeden z vagonů se vysunul nad ten před ním.
Záchranáři v těžko dostupných vracích pracovali ještě v noci na pondělí a pátrali po lidech uvězněných uvnitř. V pondělí ráno dokončili prohlídku posledního ze 14 vagonů a našli v něm těla dalších mrtvých.
Nejméně 107 mrtvých, přes 200 zraněných po vykolejení expresního vlaku v Indii |
Místní policie oznámila, že mezi 226 raněnými bylo 76 osob zraněno těžce. Zdravotníci na místě poskytovali první pomoc a sanitky raněné sváželi hlavně do nemocnice v nejbližším městě, kterým je Kánpur.
Příčina neštěstí se vyšetřuje, podle zatím nepotvrzených informací by příčinou mohla být vadná kolej.
Nehoda byla největší železniční neštěstí v Indii od roku 2010, kdy při srážce vlaků zemřelo v Západním Bengálsku 146 osob. Železniční nehody nejsou ale v Indii výjimečné, vládní zpráva z roku 2012 uvádí, že na indických železnicích každý rok zemře 15 tisíc lidí. Vůbec nejhorší nehoda se stala v roce 1981, kdy se ve státě Bihár zřítilo do řeky Bágmatí sedm obsazených vagonů. O život tehdy přišlo na 800 osob.