Taxikáři protestovali v Praze na začátku letošního roku, kdy pomalými jízdami blokovali centrum města.
Rozhodnutí ve sporu Taxify a pražských taxikářů padne v prosinci |
Ministerstvo dopravy začalo v uplynulých měsících připravovat novelu zákona o silniční dopravě. Podle taxikářů je ale návrh špatný. „Požadujeme, aby ministerstvo navrhovanou novelu úplně stáhlo a začalo seriózně spolupracovat a vytvářet ji se všemi odbornými subjekty ať zájmovými, či komerčními, kterých se problematika taxislužby týká,“ uvedlo SČT ve svém prohlášení.
Zároveň chtějí, aby vláda a příslušné úřady zakročily proti Uberu a Taxify, jejichž fungování považují za nelegální. „Požadujeme okamžitou reakci příslušných orgánů, které musí konečně chránit zákonnost v této zemi. Což se dá udělat jediným způsobem. Neprodleným vypnutím aplikací, které nelegální a trestnou činnost umožňují,“ uvedlo sdružení.
Hraje se i o maximální sazbu na kilometr
Dalším požadavkem jsou změny v systému regulovaných cen ve městech. Nejvyšší možná sazba za kilometr je například v Praze. „Aby byla v souladu s náklady a vývojem cen,“ uvedli taxikáři.
Do Prahy se ženou další koloběžky, tentokrát od konkurenta Uberu. Služba Taxify jedná s magistrátem |
Zástupci vlády a Uberu podepsali letos na přelomu dubna a května memorandum, v němž se firma zavázala ke zřízení českého živnostenského oprávnění, které jí zatím schází. Řidiči Uberu budou muset splňovat podmínky pro běžné taxikáře včetně licence či zkoušky z místopisu. Memorandum kritizovali tradiční taxikáři, podle nichž vláda tímto krokem přistoupila k legalizaci nelegálního podnikání a problém tím neřešila.
Tradiční taxislužby v prvních měsících letošního roku uspořádaly na protest proti Uberu a Taxify několik pomalých jízd Prahou, kterými blokovaly dopravu. Kritizovaly fakt, že řidiči alternativních služeb jezdí bez licence a taxametrů. Uber v minulosti argumentoval tím, že není taxislužbou, ale že zprostředkovává spolujízdu v rámci sdílené ekonomiky.