Lidovky.cz

Oslavy svatého Valentýna: Ochutnejte růžové pivo i víno

Jídlo

  11:49
PRAHA - Na valentýnské pivo si mohou zajít lidé, kteří chtějí oslavit svátek zamilovaných v Praze. Jemně nasládlé pivo růžové barvy s medovou vůní je novinkou, která obohatí gastronomická lákadla v těchto dnech. Již tradičně se v restauračních menu objevují nápoje a pokrmy, které mají zvýšit zájem o návštěvnost pohostinských zařízení.

Pivo s růžovou pěnou.

"Česká republika se již třetím rokem potýká s poklesem počtu západních turistů. Takové gastronomické zajímavosti či lokální gastronomické speciality by mohly postupně přispět ke zvýšení návštěvnosti," řekl viceprezident a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.

Novou specialitu, která bude mít dokonce růžovou pěnu, bude vValentýnské pivo. Praze podávat pivovar U medvídků. Pivo je vyrobeno z vody, ječného sladu, chmele, kvasnic, medu a speciální směsi bylinek. Speciální nápoj nabídne v limitované sérii 500 litrů a chutnat by prý mohl ženám i mužům.

Žádanou valentýnskou atrakcí jsou také ochutnávky vín. Nezadané muže a ženy ve věku od 23 do 45 let zvou například k oslavě svátku pořadatelé akce v prostorách vinného sklepa Chambre Separé. Romantický večer pod klenbou starého sklepa slibuje jedinečnou atmosféru pro seznámení, lahodnost vín i profesionální přístup sommeliéra.

Snídani, labužnickou večeři o čtyřech chodech při svíčkách i terapii pro páry s použitím vzácných olejů z růží, květů pomeranče a jasmínu nabízí pro návštěvníky hotel Chateau Mcely poblíž Prahy. Valentýnský balíček spojuje gurmánský zážitek s terapií, která prý má prospět milostným vztahům.

Prodej květin a čokolády roste
Valentýnské zboží je atraktivní artikl také pro obchody. Podle průzkumu řetězce Albert obliba svátku rok od roku stoupá. Očekává se, že Češi letos nakoupí na svatého Valentýna až třikrát více čokolády než v době ostatních svátků. "Prodej květin roste o 30 procent a čokolády dokonce o 140 procent.

V řádu desítek procent stoupá prodej bonboniér, cukrovinek, kosmetiky a parfémů," uvedl ředitel komunikace prodejen Albert Libor Kytýr. Zákazníci obchodu zároveň přiznali, že slavit budou převážně doma. V "intimním soukromí" si den zamilovaných připomene 65 procent respondentů. Hlavními důvody jsou ekonomická situace, romantické prostředí a také snaha "mít svůj protějšek pouze pro sebe".

Darovat můžete i kurz
Valentýnským dárkem jsou ale nejen gastronomické požitky. Kurz pro slečny, dámy a pány, kteří hledají životního partnera nebo řeší problémy s drahou polovičkou, si mohou zájemci dopřát v akademii svádění. Dárkový poukaz v ceně od 650 do 8500 korun slibuje teoretickou i praktickou přípravu "v terénu" pro klienty, kteří chtějí nezávazně flirtovat a hledat potenciální nápadníky.

Potěšení na Valentýna, ale také mimo něj, působí dvojícím už polibek. Průzkum značky Winterfresh ukázal, že si Češi stále více zvykají na líbání na uvítanou. Celkem si tento zvyk oblíbilo 61 procent obyvatel. Líbání na tvář preferuje 53 procent respondentů, zatímco sedm procent nejraději líbá na ústa. Elegantní polibek na hřbet ruky praktikuje pouze jedno procento Čechů.

Původně anglosaský svátek, který je mnohdy vnímán hlavně jako komerční záležitost, si Češi oblíbili po roce 1989. V katolické tradici je Valentýn světcem, jehož předobrazem byl biskup Valentin popravený patrně v roce 269. Církev jej považuje za patrona mládeže a šťastného sňatku.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.