Bassen srovnání jednotlivých vzorů nabídla prostřednictvím Twitteru. Učinila tak, protože se na plagiátorství snažila společnost upozornit, ta však tvrzení odmítla. Britský list Daily Mail navíc upozorňuje na poměrně arogantní jednání společnosti. Zara totiž dle emailové korespondence odmítla přiznat copyright, tedy právo na autorství mimo jiné s tím, že společnost má více zákazníků a fanoušků než samotná designérka.
Ta již v minulosti spolupracovala se značkami jako Urban Outfitters, Adidas, Nike či Hello Holiday. Bassen se o plagiátorství dozvěděla právě přes sociální sítě, když jí někteří lidé na podobnost s její autorskou prací upozornili. Není to poprvé, co se společnost Zara něco podobného stalo.
Obdobný případ bylo možné v minulosti najít i v Česku. Například tuzemský bloggerka se přela s časopisem Vlasta, který měl využít její motiv na tašky designové tašky, které byly jako dárek součástí časopisu.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |