"Myslím si, že by měl pan Dobeš odstoupit," uvedla na dotaz Lidových novin Karolína Peake. A dodala, že už má představu o tom, kdo by měl Dobeše na jeho místě nahradit. Chce se o tom však nejdříve poradit se svými kolegy v LIDEM.
Peake považuje za samozřejmé, že Dobeše po jeho odstoupení nahradí někdo z její strany. "Nikdo mi nenaznačoval, že by to tak snad nemělo být, je to i v koaliční smlouvě," řekla Lidovým novinám Peake.
PhDr. Martin Vacek |
V souvislosti se jménem případného nového ministra se spekuluje o Martinu Vackovi, bývalému členovi ODS, později VV a nyní LIDEM. Ten zprávu nepopírá. "Jsem flexibilní politik a jsem připraven zaujmout místo v systému. Podobné spekulace chci nejdříve probrat s kolegy na klubu," řekl Vacek Lidovým novinám s tím, že mu premiér kvůli tomu zatím nevolal.
Vacek proslul například tím, že jako jeden z mála svědčil v korupčnické aféře ve prospěch svého někdejšího stranického guru Víta Bárty. U soudu prohlásil, že si od něj půjčil a že tudíž i Kristýna Kočí si jen půjčila.
"Byla to výhodná půjčka, ostatním poslancům bych ji doporučil," vypověděl Vacek. Tehdy byl ještě členem VV.
ČTĚTE TAKÉ: |
Podle serveru tn.cz Peake dokonce naznačila, že by v případě, kdyby místo po Dobešovi obsadil premiér Nečas nestraníkem, strana LIDEM odešla z vlády.
Dobešovu kácející se židli podkopává i jeho stranická kolegyně Dagmar Navrátilová. "Ministr dopravy Pavel Dobeš by měl u těch, kteří jsou přímo zodpovědní, jednoznačně vyvodit personální odpovědnost kvůli problémům s novým centrálním registrem vozidel. Tato vleklá kauza komplikuje život řadě občanů. Rezortu dopravy se v žádném případě nezříkáme. Za zásadní úkol považuji již razantní řešení problémů s novým centrálním registrem vozidel," uvedla Navrátilová.
Kvůli potížím s registrem dal Dobešovi ultimátum premiér Petr Nečas. Pokud do pátku nebude systém registrace vozidel fungovat bez kolapsu a veřejnost nebude informována o tom, že je možné přijít a nechat se bez problémů odbavit, očekává šéf vlády Dobešovu rezignaci. O funkci kvůli registru přišel vrchní ředitel úseku silniční dopravy Karel Peška.
Registr plný chybSystém registru vozidel se už třetí týden po svém spuštění potýká s řadou problémů. Během této doby několikrát zkolaboval, a pokud funkční byl, stěžovali si úředníci, že je pomalý a obsahuje obrovské množství chyb. Software pro nový registr stál 37 milionů korun, firma ATS - Telcom Praha získala zakázku od ministerstva dopravy bez výběrového řízení. Dalších 32,4 milionu korun má ministerstvo zaplatit za provoz registru, obnos ale může být snížen o případné sankce za nefunkčnost systému. |