Lidovky.cz

Část vykolejeného vlaku s vápnem se podařilo během noci odstranit z trati. Hasiči se snaží vagony i rozřezat

Česko

  10:10aktualizováno  18:15
Mariánské Lázně - Část vagonů z nákladního vlaku, který v neděli odpoledne vykolejil u Mariánských Lázní, se podařilo během noci odstranit z kolejí. Likvidace havárie, která se stala na špatně přístupném náspu, pokračuje. Vagony je třeba odstranit z kolejí, aby mohla začít diagnostika trati a její opravy.

Práce budou pokračovat pod vedením drážních hasičů, kteří operaci řídí. foto: ČTK

Podle mluvčího krajských hasičů Martina Kasala se na odstraňování vagónů pracovalo celou noc. „Na místo večer dorazil vyprošťovací tank a velký jeřáb. Začalo se s postupným rozebíráním spletence vagonů. Podařilo se stáhnout už čtyři vagony z náspu a zároveň se podařilo jeřábu nakolejit jeden z vagonů, který stál na kolejovém svršku, ale mimo koleje,“ popsal Kasal.

Hlavním cílem je nyní uvolnit kolejiště tak, aby násep mohl posoudit geodet a...
Jednotlivé vozy se hasiči a další pracovníci snaží i rozřezat, aby se s nimi...

V úterý se podařilo z náspu odstranit další vagón. A protože se použití vyprošťovacího tanku osvědčilo, hasiči požádali o zapojení dalších dvou. „Nejdéle trvá příprava, i několik hodin, pak už odstranění vagónu z náspu je věc několika minut,“ popsal postup prací Kasal.

Jednotlivé vozy se hasiči a další pracovníci snaží i rozřezat, aby se s nimi dalo pohnout. Práce budou pokračovat pod vedením drážních hasičů, kteří operaci řídí. Od krajských hasičů si například vyžádali zázemí, sami si zajišťují další potřebnou techniku.

Stroje vyprošťují vykolejený vlak s vápnem, pomoci musí i železniční tank. Video ukazuje padající vagony

Jak řekla v úterý mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová, hlavním cílem je nyní uvolnit kolejiště tak, aby násep mohl posoudit geodet a určit, zda je stabilní a zda lze začít s opravou kolejí. Samotná oprava kolejí by pak už nemusela trvat dlouho. Vlaky v úseku Mariánské Lázně - Chodová Planá zatím nahradily autobusy. Náhradní dopravu ale komplikují dvě omezení provozu se semafory, která přepravu prodlužují.

Podle mluvčího drážní inspekce Martina Drápala se souběžně nehoda vyšetřuje. „Je nutné vyslechnout svědky a analyzovat všechno dokumenty i rychloměr vlaku. Vyšetřování může trvat i několik měsíců,“ řekl.

Podle předběžných informací byla zřejmě bezprostřední příčinou vykolejení vlaku, který převážel v cisternách práškový vápenec, vysoká rychlost. V úseku je nařízená maximální rychlost 30 kilometrů za hodinu, strojvedoucí jel výrazně rychleji. Vagony se v zatáčce daly do pohybu a vykolejily. Při dramaticky vyhlížející nehodě nebyl nikdo zraněn. Škody se ale zatím odhadují na asi 29 milionů, jde ale jen o první odhad.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.