Tunel Blanka byl pro veřejnost otevřen vůbec poprvé. Přes 16 tisíc lidí si prošlo 3,5 kilometru dlouhou trasu, která začínala na Letné a vedla přes strojovnu vzduchotechniky až do Troje.
Trasa byla vyznačená a osvícená lampami. Rámovaly ji informační tabule, kde se návštěvníci právě nacházejí, ale i ukázky stavební techniky používané právě pro stavby tunelů. Na dotazy jim odpovídalo přes 150 lidí, kteří v tunelu pracují. „Zájem lidí je velký. Mají spoustu dotazů přes technické parametry tunelu, materiály, postup práce, ale i po zajímavostech, jako třeba proč se tunel jmenuje právě Blanka,“ popsal pracovník Metrostavu. Mohutnost stavby, která začala v roce 2007 a skončit má za dva roky, uchvátila každého. I přesto s ní ale ne všichni plně souhlasí. „Přišel jsem, protože se zajímám o životní prostředí a o to, kam jdou peníze z našich daní. Stavba je pěkná, jen mám pocit, že je v Praze velká preference aut na úkor chodců,“ myslí si návštěvník tunelu Lubomír Martínek. Asi největší zájem vzbudila dvě místa - ta, kde se tunel propadl. Tedy pod parkem Stromovka. Tyto události připomínaly i dvě informační tabule, u kterých se zastavovalo nejvíc lidí.
Podle odhadů se cena vyšplhá na 28 miliard korun.