„Jeho vidění světa je impresionistické, jeho malířské gesto má ale expresivní rozmach,“ připomněla na vernisáži současné Smutného výstavy v pražské Galerii Havelka kurátorka Terezie Zemánková a dodala, že jeho obrazy evokují „znepokojivé tušení krásy v surovém stavu, krásy bez příkras“.
V galerii Havelka Smutný vystavil před časem své série květů „plovoucích prostorem v nočním osvětlení“ nazvané Tělesa. Část expozice viděli i letos na jaře zájemci v Alžíru. Na Tělesa pak navázal Nočním deštěm, Stmíváním a Svítáním, které zobrazují poupata či pupeny těsně před rozvinutím, situaci naplněnou tajemným očekáváním.
Současná výstava (potrvá do 9. prosince) odhaluje dvě polohy autorovy tvorby, které oscilují mezi impresivní až monumentální malbou a staromistrovsky provedenou grafickou technikou mezzotinty.