PRAHA Auta se během loňského roku prodávala dobře. Vyplývá to ze statistiky nových registrací, kterou zveřejnilo Sdružení dovozců automobilů.
V roce 2010 se prodalo téměř 170 tisíc vozů a oproti roku 2009 si lidé koupili o sedm a půl tisíce vozů více. Ovšem během loňského roku se nedařilo všem automobilkám. Zákazníky neoslovily americké značky. Ford, který si i během loňského roku udržel pozici největšího dovozce, prodal o 1820 vozů méně. Chevrolet prodal o 1317 vozů méně a propadl se o několik příček v prodejnosti dozadu. Nedařilo se ani Citroënu, Suzuki, Nissanu a Hondě.
Letošní rekordní prodeje proto pramení zejména ze Škody Auto, které se podařilo posílit na českém trhu ve všech směrech. Škoda zvýšila podíl na trhu skoro o dvě procenta. Každé třetí nové registrované auto v ČR bylo značky Škoda. Dařilo se i mateřskému koncernu české automobilky, Volkswagenu. Ovšem opravdu dobrý rok zažila u nás jihokorejská automobilka Hyundai i její sesterská značka Kia. Značce se podařilo dostat do českého povědomí zejména díky továrně na našem území.
Velice dobře si vedly i luxusní automobilové značky. Audi,BMW i Mercedes dokázaly během loňského roku zvýšit prodeje. Popatnácté se stalo Audi nejprodávanější luxusní značkou u nás. BMW, které se během letošního roku snažilo konkurenci sesadit, skončilo na druhém místě.
O 100 automobilů si polepšilo v Česku Porsche, které prodávalo zejména své sportovně užitkové vozy a čtyřdveřový model Panamera. Italské Ferrari prodalo téměř 60 vozů, Češi nakupovali i více drahých speciálů, jako jsou vozy Aston Martin a Rolls-Royce.
***
Skokan roku
2010 2009
Dacia 13. 19.
Propadlík roku
2010 2009
Chevrolet
15. 11.
Pět nejprodávanějších značek
počet vozů
Škoda 53 009
Ford 14 234
VW 13 069
Renault 11 937
Hyundai 10 088
Tři nejprodávanější modely
počet vozů
Octavia 25 819
Fabia 15 588
Superb 4476
Kdo jde nahoru: meziroční nárůst
Hyundai 1672
Kdo jde dolů: meziroční pokles
Ford 1820