130 let

Diskuze

V politickém boji lajkovat nestačí

Souboj o moc se nevede ve virtuálním, ale v reálném prostoru. Miloš Zeman to věděl a na rozdíl od facebookové generace měl společenské téma.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V

Vlkodlac

29. 1. 2013 18:31
:-)
Děláte jako byste sám argumenty hýřil. Tohle není otázka tvrdých faktů. Že tu nějaký vliv je, o tom nemůže být sporu. Jak je velký, to by musely říct náročné sociologické průzkumy a stejně by to nebylo úplně nabeton.Vlastně klip jsem viděl! Takový, jak se v něm různé telebrity rozplývaly jak je úžasný a on v závěru moudře pokyvoval. Pak v novinách psali jak je chytré, že vůbec nemluví :-)
0 0
možnosti
KS
.-))))))
.-))))))
0 0
možnosti
KS
...
njn, tak pak není o čem moc diskutovat, když to sypete od boku .-))
0 0
možnosti
KS
....
Pravděpodobně ano, ale termín "Vždyť co jiného by to mohlo být?" je  vizitkou většiny diskutujích. Prostě první myšlenka, která je napadne je pravdivá a na tom postaví názor. Ale to, že původní myšlenka až tak pravdivá nebude a neříkám, že z úmyslu, už neřeší. Tohle je celý obor, který zkoumají stovky a tisíce lidí, proč ten či onen proud, názor převážil, co na to mělo vliv a proč. Většinou to je ale tak, že na výsledek se pasuje  princip vzniku výsledku, dokud to nesedne jak prdel na nočník .-)))
0 0
možnosti
V

Vlkodlac

29. 1. 2013 10:52
..
A jak Vy víte, že to byla "první myšlenka"?Já to řeším. Řekněte co jiného to mohlo být a já to (opět) zvážím.
0 0
možnosti
KS
...
Troufnu si odporovat. Min. ještě několik let, to co jste napsal, nebude platit a myslím si, že mi dávají zapravdu různé výzkumy, respk. jejich výsledky, které se diametrálně liší, tj., to co bylo zjištěno na netu(FB) s reálem. To, že se nějaká komunita dokáže vyburcovat, "sjednotit" to jistě FB dokáže, ale překovat tohle "nadšení" do reálného výsledku je jiný oříšek.  Zejména jde o to, že velká část komunity nemá prostě volební právo. Je hezké, že ho podporovlai maldí, ale když nevolí, tak je to jedno. Osobně si myslím, že mohu částečně i za prohru svého kandidáta, protože tlačili na pilu až moc. Kníže měl menší šanci vyhrát již v začátku a podělal to, doslova podělal, nelze jeho prohru přičítat druhému táboru, sám, sportovně řečeno prohrál  to nevynucenými chybami. Už na startu měl handicap, je prostě starý a měl si uvědomit, že kandidatura a výkon prezidenské funkce je sakra náročný. Bylo na něm vidět, jak stárne před očima. Ostatní  nevýhody (špatná mluva, výslovnost a původ), by se daly elegantně obejít, bohužel i zde promrhal potenciál. Další a zásadní věc byla, že chodil nepřipravený a myslel si, že to svoji nonšalancí dokáže uhrát víc. Jak bylo někde řečeno, to stačilo v prvním kole, kde se názory rozmělnily mezi 9kandidátů, ale v 2. kole na něj bylo víc vidět a jednoznačně argumentačně nestačil. Hlavní a dle mého, velkou prohrou bylo, že neustál veřejné debaty. Ti, kdo jej chtěli¨volit, ho volili i přes jeho chyby, ale v debatách si ho poslechli a v reálu viděli ti, co nebyli rozhodnuti a když viděli jeho pomalost a neschopnost, bylo rozhodnuto. Takové to šaškování, kdo vytáhne víc kostlivců, je bohužel standard ve všech zemích na západ a je to a zejména ještě bude, kolorit všech přímých voleb. FB nemá příliš vypovídací hodnotu, neboť ve virtuálním prostředí se  žije víc "nadoraz", chybí zde osobní setkání, zpětná vazba, respk. reálná odezva na činy a jednání. To jsou prvky, se kterými různé výzkumy nepočítají a proto se výsledky liší.  
0 0
možnosti
V

Vlkodlac

29. 1. 2013 10:06
.
Já netvrdím, že FB je schopen sám o sobě rozhodnout. Jen ho nepodceňuji. Může převážit jazýček u jinak vyrovnaného souboje. A to, že dotlačil Trautenberka do druhého kola (spolu s čírem na plackách, které stádovitost facebooku přeneslo do reálných ulic), to mi nikdo nevymluví. Vždyť co jiného by to mohlo být?
0 0
možnosti
V

Vlkodlac

29. 1. 2013 8:48
Hmmm..
Vůbec bych "facebook" nepodceňoval. Dotlačil prakticky nejhoršího z kandidátů do druhého kola a v něm mu pomohl k neuvěřitelným 45 procentům hlasů. Kdyby Trautenberk neudělal tu neuvěřitelnou chybu, že se svou minulostí prohlásil dekrety za neplatné, čímž zvedl k volbám proti němu mnoho z těch, co by jinak ani nešli, mohlo to být ještě napínavější. Osobně mě vysoká účast ve druhém kole překvapila, nebýt jí, dopadlo to možná naopak.Facebook má ohromnou manipulativní sílu, když se zúčastněnými manipulují ti, kterým nejvíc věří - kamarádi a idoly. A skupina, která facebooku holduje, není úplně zanedbatelná. Když se je podaří zblbnout a masově dotlačit k urně, se svými jednostranně orientovanými 90 procenty už výsledek ovlivnit dokáže.Navíc jsou to lidé nezkušení, nadpůměrně, obvykle bez vlastního přičinění zabezpečení, a nepříliš inteligentní (dokázáno už tím, že něco jako fb vůbec provozují), takže zmanipulovat jdou poměrně snadno. Čehož jsme byli svědky. To moderní marketing umí.
0 0
možnosti
KV
Začátek vzbuzoval naději,
už jsem si myslel, že odstavec o jednostranném zapojení médií je počátek sebereflexe novináře. Houby s voctem, následuje snůška slovních obratů házejících na Zemana špínu. Ani se Zemanovi nedivím, jeho opovržlivá slova o novinářích mají reálný podklad, že pane Pietraši.
0 0
možnosti
MI

Miro Ii.

28. 1. 2013 23:34
Sázka na "Karla" poprve nevyšla a ani nemohla
Soudnému  pozorovateli , opravdu soudnému a nepodjatému,  muselo být od prvopočátku jasné, že ve verbálním duelu nemůže mít Karel Schwarzenberg s Milošem Zemanem žádnou šanci.  To už rovnou mohl  vlezl do ringu  boxerovi těžké váhy. Tak značný handicap přece nemohly vykompenzovat ani podpůrné prostředky, tedy žádný  facebook či mainstream .  V tom nelze jinak,  než s názorem pana Pietraše souhlasit. 
0 0
možnosti
S

Selinux

28. 1. 2013 22:26
u FB bych měl spíš obavu, že ti mladí ztloustnou
a vykecají na sebe, co se u nich doma v bytě dá ukradnout lajkovat nelajkovat, děje se tam to co v reálném životě  nebo na klasickém chatu, stahují se k sobě lidi podobných názorů, to se děje historicky už poměrně dlouhou dobu v lidském společenství, mě příjde už dost pozoruhodné, že se zajímali a snažili se o něco, a to je mi sympatické
0 0
možnosti
Z

Zk

28. 1. 2013 21:07
Nevím, nevím
Ano, v kampani se zásadní témata téměř nevyskytovala. Je to ale vina především médií (viz televizní debaty) a jsem si naprosto jistý, že to mělo co dělat s jejich neskrývaným zájmem na Schwarzenbergově úspěchu. Bylo vidět, že dokud se tlachá "o ničem", tak si KS tu s roztomilými, tu s mírně nejapnými bonmoty docela dobře vystačí, jakmile ale přijde řeč na  konkrétní otázky, začne velice rychle ztrácet body. Takže si opravdu nejsem jist, že to, o čem píše autor, by KS pomohlo. Naopak. Přece celá jeho image stála na bezobsažných frázích o slušnosti a noblese, na jeho údajné distanci od politiky. Ti, kdo se teď vztekají nebo fňukají (podle naturelu) nad Zemanovým vítězstvím, by si měli především přiznat, že KS byl mizerný kandidát. Nebylo moudré vsadit na místopředsedu mimořádně nepopulární vlády, slabého řečníka, člověka spjatého s přinejmenším kontroverzními kruhy jak v ČR, tak v zahraničí (ne, to není česká xenofobie, chtěl bych vidět zemi kdekoli na světě, v níž by mu výroky analogické těm o Benešovi nezavařily). Pokud si média, kulturní fronta, "mladí, vzdělaní a úspěšní" a spol. nepřáli na Hradě Zemana, měli být holt trochu realističtější. Nabízel se Fischer, nabízel se Dienstbier. Oba by měli proti Zemanovi větší šanci, troufnu si tvrdit, že třeba jen s třetinou Schwarzenbergovy mediální podpory za zády. Fischer byl odstřelen nevím proč, zřejmě měl od počátku sloužit pouze jako předskokan KS. Dienstbier je socka, a ty přece slušní lidé nevolí. Milé elity, byly jste zkrátka příliš chamtivé. Chtěly jste všechno a nemáte nic.   
0 0
možnosti
MK

Marek Kyncl

28. 1. 2013 23:53
Plně souhlasím. Jen mne při
Plně souhlasím. Jen mne při tom všem ještě napadá jedna nezodpovězená otázka. Do jaké party že to Zeman Nezapadá, když všichni nyní tak vřeští? Vždyť klientelismus ani jiné nešvary, kterých se naše média nyní tak bojí, jim dosud vůbec nevadily a navíc, Karel Schwarzenberg je prověřenou kapacitou, která by jim rovněž nijak nebránila. 
0 0
možnosti
KS
....
No konečně někdo lehce nastínil problém zvaný internet a FB..... já jen doplním, že  na FB   skotačí mládež, který nemá volební právo a buďme za to vděčni, protože to co tato budoucí (j)elita vyvádí, nemá mnohdy nic společného se zdravým rozumem, ba naopak, lehce zasmrádá protizákonností...U dospělých lidí a zejména u umělců a podobných individuí se jejich  odborností a uměním  navýšená společenská prestiž a lidská  čest vyvařila na dřeň. Jejich společenská prestiž je ta tam a je to dobře. S čím kdo zachází, tím taky schází.Těmto aktivistickým hordám zbývá jen se na netu rozčilovat, případně se doma válet na zádech a kmitat ručičkama a nožičkama ve vzduchu.. budiž jim tento tělocvik dopřán... příklad podobného záchvatu po ukončení hlasování .-))) ( http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-7VdajCpJ8E )k autorovi článku.... domnívám se, že jste začal dobře, leč už v druhém odstavci jste se zařadil mezi tu skupinu novinářů, kteří nemají soudnost, čest ani morálku.....hnidopišství a poukazování na domnělé  chyby vítěze ničeho nedosáhnete.... Špínu házely obě strany stejnou měrou, jen jaksi nikdo, kdo má tu možnost vydávat texty v novinách, to nechce vidět. V tomto hnidopišství je vidět pouze a jen  nátura odpůrců MZ a svědčí to pouze a jen o jejich charakteru, o nikom jiném.Jsem rád za tyto výkřiky do tmy, alespoň člověk vidí tyto lidi v jejich přirozeném výrazu, bez přetvářky.... a díky tomu si zase o trochu vylepšíme přehled, kdo to  vlastně myslí vážně a kdo jen blbě kecá
0 0
možnosti
  • Vybrali jsme pro Vás