Sobota 11. května 2024, svátek má Svatava
130 let

Lidovky.cz

V reklamě kapitánem zůstává

Česko

PRAHA Angažmá Ericha Brabce ve Slavii je u konce, ale na reklamních billboardech bude červenobílý dres nosit ještě týden.

Ironií osudu se totiž právě odvolaný kapitán na začátku června stal tváří reklamní kampaně, která má přilákat fanoušky ke koupi permanentky na novou sezonu.

„Celé je to hodně nešťastné. Kvůli odchodu Ericha je teď sice na naši kampaň upřena pozornost, ale v jiném smyslu, než jsme doufali,“ přiznává tiskový mluvčí Slavie Ondřej Zlámal.

Na dvou stovkách billboardů, které nechal pražský klub rozmístit po celé zemi, tak právě Brabec fanouškům sděluje: „Poslouchej kapitána, kup si permanentku!“ Pokud by ho teď poslechli, místo do Edenu by se museli vydat spíše na pracovní úřad.

„Kampaně postavené na tváři zaměstnance společnosti se dělají, protože jsou hodně účinné. Jenže si musíte být bezpečně jistí, že ten člověk firmu hodně dlouho neopustí. A to je riziko,“ říká šéf marketingové společnosti McCann Erickson Jan Binar.

Slavia si Brabce vybrala už na přelomu března a dubna, kdy byl ještě pro klub nepostradatelný. „Vždy se snažíme vybírat hráče, kteří by měli ve Slavii zůstat. Jenže nejsme sibyly,“ krčí rameny marketingová ředitelka Slavie Alice Tomasová.

Za týden kampaň skončí Do podobné situace se ostatně dostala i Sparta. Když na podzim 2005 nečekaně vyhodila Karla Poborského, v okolí jejího stadionu na Letné ještě několik týdnů zářily velkoplošné reklamy s tváří hvězdného záložníka.

Jak teď zareagují slávističtí fanoušci, které odchod Brabce pořádně rozlítil, je ve hvězdách, ale podle Zlámala zájem o permanentky neklesl. „Snad na fotbal nechodí kvůli jednomu hráči a pochopí to,“ věří mluvčí.

Přestože kampaň nyní nechtěně působí jako sarkastický žert, Slavia billboardy stahovat nebude. „Kampaň byla naplánovaná na červen, takže za týden stejně končí. Nevadí to, vždyť Erich byl kapitánem dva roky, tak kdo jiný by na billboardech měl být?“ ptá se Tomasová.

Ta sice tají, na kolik klub rozsáhlá kampaň vyšla, ale tvrdí, že rozhodně nejde o vyhozené peníze. „Zní to divně, ale i taková reklama je dobrá,“ dodává.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!