* LN Jaké budou vaše hlavní priority v křesle ministra dopravy?
Chci především zprůhlednit veřejné zakázky. Dále musíme zlepšit kvalitu služeb Českých drah, tak aby byla srovnatelná se službami v Rakousku či v Německu. Na dráhy musí zamířit konkurence. Ale podmínky pro soukromé firmy a České dráhy musí být zcela srovnatelné. Jinak řečeno přivedení konkurence nesmí být pouze na úkor ČD.
* LN Jedna z mála dopravních věcí, o kterých jste se před volbami zmínil, je dostavba Pražského okruhu. S tím počítáte?
Nepřebírám ministerstvo, které může začít budovat velkorysé plány. Naopak, zdědil jsem resort, který má více závazků než peněz na ně potřebných. V tuto chvíli by bylo nastavování nějakých priorit v oblasti silniční dopravy velmi populistické a neuvážené. Nejdříve totiž musím zjistit, kolik budeme mít na výstavbu peněz.
* LN V expertním dopravním týmu jste se společně s ODS a TOP 09 shodli na tom, že chcete bojovat proti agresivním řidičům. Kdy se do toho pustíte?
S Radkem Johnem jsme se dohodli, že zřídíme meziresortní pracovní tým pod vedením pana poslance Humla, který je velmi kompetentní člověk v této oblasti. Právě on by měl navrhnout potřebné kroky. Na jedné straně je potřeba zmírnit tvrdost některých bodových opatření a výrazně zpřísnit tresty pro agresivní řidiče.
* LN Chystáte na ministerstvu nějaké personální zemětřesení?
Nechci být ministrem, který je univerzálním bojovníkem, ale chci většinu věcí delegovat na lidi, kteří jsou v dané oblasti kompetentnější než já. Na ministerstvu chci proto nechat celou řadu odborníků. Kvůli omezování výdajů na platy státních úředníků přesto plánuji zadat personální audity.