Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Vlak nedodržel rychlost. Asi proto vykolejil

Česko

ÚSTÍ NAD LABEM Drážní inspekce sice mluví o tom, že vyšetřování pondělní vlakové nehody, při níž zemřel strojvedoucí, bude trvat i několik měsíců, v noci ale přišla s důležitým objevem.

Podle tachografu, který inspektoři pozdě večer vytáhli ze zdeformované strojovny soupravy CityElefant, vjel vlak na výhybku rychlostí 108 kilometrů v hodině. Povolená rychlost je ale přitom jen 50 kilometrů. „Generální prohlídku ovšem máme v plánu až zítra, tak možná budeme zase o něco chytřejší,“ říká náměstek generálního inspektora Drážní komise Jan Kučera.

Podle něj je docela možné, že skutečnou příčinu nehody, při níž se zranilo jedenáct cestujících a strojvedoucí zemřel, odhalí až s odstupem času. „Bude to trvat týdny, měsíce ale možná i rok,“ dodává.

Vyšetřovatelé upozornili na to, že v místě nehody se běžně jezdí 120 kilometrů v hodině, tentokrát ale rychlost snižovalo návěstidlo. Prý signalizovalo, že vlak míří na výhybku a má zpomalit. Souprava ale nebrzdila. To by ukazovalo na poškození zabezpečovacího zařízení, Drážní inspekce je ale v závěrech obezřetná. „Je to jen jedna z variant, s technickou závadou však stále počítáme,“ odpověděl na dotaz Lidových novin mluvčí inspektorů Martin Drápal.

Jednotky CityElefant patří k nejoblíbenějším českým soupravám. Zatímco cestující si chválí komfort, strojvedoucí nedají dopustit na technické vymoženosti. Jednou z nich je i řada synchronně pracujících brzdových systémů.

Zničená souprava patřila ve své třídě k nejstarším.

Autor:

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...