Školská politika na okraji zájmu
V názorech partají na školství je zřejmé, že tato společenská oblast není vnímána jako podstatná. Žádný ministr školství, a kolik jich od r. 1990 už bylo, nedokázal se systémem něco zásadního provést. Poslední ministr před krachem vlády Nečase, pan Fiala v únoru 2013 zveřejnil 10 kroků ke kvalitnímu školství, kde jsou tezovitě formulovány zásady. Kdo ze zdejších diskutujících deklaraci P. Fialy zná, ten snad ví, že jde o trvalé požadavky na české školství, avšak hesla zůstávají na papíře. Podobné je to s programy partají v předčasných volbách do PS.Podle výsledků průzkumu (společnost EDUin) z června 2013 zaměřeného na největší slabiny našich škol, je varující poznatek, že podle učitelů patří mezi největší problémy školský systém, politika, legislativa a přetíženost administrativou, vše úhrnem tvoří 55 procent!!!Mám dlouhodobý poznatek ze školství ( např. vyučoval jsem na VŠ 27 let), že na pedagogických fakultách studují studenti, z nichž část nikdy učit nebude; velká část studentů by učit chtěla, ale nemají kvalitu (osobnostní, znalostní, dovednostní...) a pak jsou zbývající. Úroveň studentů budoucích pedagogů je trvale sestupná pod průměr.Pro zájemce o problematiku tři texty (Školství dvojí optikou; Obrázky škol; Zradidla) z cyklu ke školství na adrese:
http://hosman.bigbloger.lidovky.cz/