V německých koncernových závodech Volkswagenu, jemuž patří také česká společnost Škoda Auto, se omezení výroby týká zhruba dvou třetin z 92 tisíc zaměstnanců, tedy zhruba 61 tisíc lidí. Výrobu opět nastartuje noční směna 1. března. Odstávka se naopak netýká úseku výzkumu a vývoje a části výroby komponentů.
V režimu omezené výroby nyní pracují mateřský závod ve Wolfsburgu i pobočky v Emdenu, Hannoveru, Zwickau a Drážďanech. I Volkswagen sice profituje z takzvaného šrotovného, tedy prémie, kterou vyplácí stát za koupi nového vozu a zároveň sešrotování nejméně devět let starého auta, ale zvýšená poptávka se týká hlavně malých vozů. Takovými jsou u VW modely Fox a Polo, které se však nevyrábějí přímo v Německu.
Omezování práce se netýká jen Německa. Škoda Auto letos v prvním pololetí vyrábí jen čtyři dny v týdnu, výjimkou bude na konci února a v březnu výroba Škody Fabie.
Její odbyt se v posledních týdnech zvedl právě díky šrotovnému v Německu. Ostatní modely na tom ale tak dobře nejsou.
Na úsporný pracovní režim najely také další automobilky jako BMW a Daimler. Firmy se tak snaží čelit dramatické odbytové krizi na nejdůležitějších trzích v USA, západní Evropě či Japonsku.