Podle agentury Nová Čína signál zachytilo čínské plavidlo. Z minulých zpráv je známo, že americkým detektorem schopným zachytit signály z černých skříněk z velké hloubky je vybaveno australské plavidlo Ocean Shield.
|
Zachycený signál má frekvenci 37,5 kilohertzů, což je standardní frekvence, na níž vysílají signály černé skříňky. Podobně jako Číňané i Australané ale podle agentury Reuters řekli, že musejí ještě ověřit, zda zaznamenaný impulz souvisí se strojem z letu MH370.
Australané později potvrdili, že typ signálu udaný Číňany letadlové černé skříňky skutečně vysílají. Výrobce skříněk Honeywell Aerospace potvrdil totéž, ale zároveň varoval, že může být zaměněn s odezvou na přítomnost jaderné ponorky, pokud je zrovna v okolí.
Odborníci oslovení stanicí CNN nevyloučili, že čínské pátrací plavidlo je vybaveno sonarem schopným určité signály zachytit také.
Letadlo společnosti Malaysia Airlines se odmlčelo 8. března. Zatím se po něm nenašly žádné trosky, ale podařilo se přibližně vypočítat předpokládanou dráhu jeho letu. Odchýlilo se od původní trasy z Kuala Lumpuru do Pekingu a zamířilo na západ a pak na jih. Na jeho palubě bylo 239 lidí, mezi nimi přes 150 Číňanů.
Malajsie dnes slíbila, že se nevzdá snahy najít zmizelé dopravní letadlo, a oznámila podrobnosti o mezinárodním vyšetřovacím týmu, který má co nejrychleji prozkoumat okolností letu. Skupinu povede nezávislý vyšetřovatel, který má být brzy jmenován. Ve skupině mají být odborníci z Austrálie, Číny, Spojených států, Británie a Francie.