Diskuze
Zákon o úřednících? Znovu a lépe!
Neziskové organizace vyzývají premiéra Petra Nečase, aby odmítl návrh zákona o úřednících. Nezajistí prý odpolitizování státní správy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Děkujeme za pochopení.
PS
Ochrana úředníků před politiky
jeA) nezbytná, neboť zajišťuje kontinuitu odborného vedení resortu (viz Sir Humphrey, Yes Minister),b) riskantní, nebezpečná až škodlivá - viz nepřiměřeně vysoká, Langrem účelově nastavená, ochrana až neodvolatelnost policejního prezidenta. Neboli - všechno záleží na tom, jak (a kým) se tato věc uchopí.Proto bych nový zákon o úřednících zatím neřešil a snažil se v první řadě zajistit vymahatelnost zákonů stávajících, jež je mnohdy hanebně nízká.
0
0
možnosti
JK
J84i78ř33í 73K28o45p17i77s
14. 9. 2012 18:25
Otázka zní!
Chtějí politici skutečně odpolitizovat státní správu? Co jim jen dalo práce otrávit a vystrnadit lidi kteří tomu rozuměli a dělali to pro věc samotnou a dosadit si své spolehlivé spolutuneláře se smluvními platy! To jsou kroky, které jsou de facto nevratné.
0
0
možnosti
X
Xy
14. 9. 2012 10:53
úřednický zákon
1. Platný zákon o státní službě předkládal a prosadil tehdejší ministr práce a sociálních věcí Špidla, nikoli ministr vnitra Gross.2. Kvantitativní analýza je vzhledem ke vzdělání autorky pochopitelný přístup, takto se lze snáze vyjádřit ke složitému problému, o kterém víme jen málo.V daném případě to nesedí. Platný zákon řešil právní postavení úředníků v podstatě v plném rozsahu, navrhovaný zákon naopak ponechává pracovní poměr (tedy režim zákoníku práce) a řeší vlastně jen odchylky pro tuto zaměstnaneckou skupinu.3. Zúčastnění pisatelé zatemňují věc tím, že se vyjadřují zkresleně k pojmu vrchnostenská správa. Zjednodušeně pro laiky:Termín je nadále používán v české a např. německé teorii správního práva (u nás v návaznosti na starší terminologii, včetně prvorepublikové). ((u Vrchnostenská správa znamená v podstatě jednostranné rozhodování veřejné moci o právních poměrech adresátů. Tato úloha exekutivy v moderním státě přetrvává, ale je výrazně doplňována druhou podobou veřejné správy. Ta zajišťuje (zprostředkovává) službu společnosti i jinými než nařizovacími (jednostranně rozhodovacími) formami a metodami. S dělením působnosti obcí a krajů, které vykonávají vlastní (samosprávnou) působnost a u nás vedle toho i tzv. přenesenou působnost ( tj. státní správu), to nemá nic společného.Obecná tendence (nejen u nás) v posledních dekádách je omezit počet úředníků ve zvláštním režimu (oproti zákoníku práce), hlavně kvůli úsporám. Tedy zvýšené povinnosti i motivace jen těm, kteří se podílejí na rozhodovací pravomoci, nikoli všem, kdo sedí v budově úřadu.
0
0
možnosti
LN
L92a24d16i70s26l17a94v 67N64o12v96á45k
13. 9. 2012 9:51
Stát by se měl v první řadě postarat o snížení množství úředníků
placených z peněz vybraných státem na daních. Jak to dopadne, když úředníci přijatí do státních služeb v neomezeném počtu získají "definitivu" a víc než dvanáct platů ročně, vidíme aktuálně v Řecku, ale i v byrokracií zbytnělé EU.Omlouvám se, že můj příspěvek se netýká přímo projednávaného zákona, nicméně otázka MNOŽSTVÍ a s tím spojených primárních i sekundárních nákladů je zcela zásadní.
0
0
možnosti
PS
Přesně!
280 tisíc úředníků státu či samospráv a desetitisíce placených (nebo dokonce uvolněných) členů samospráv je pro zemičku s počtem obyvatel odpovídajícím střednímu indickému nebo většímu americkému městu, toxický koktejl.Ochrana úředníků by měla smysl tehdy, kdyby to byli skuteční odborníci v počtu třikrát menším, a nešlo zejména o bandu parazitů, vymýšlejících si "práci pro práci". Navíc, zejména na obcích a městských částech stat. měst, pracují nebo spíše "pracují" v úřadech téměž výhradně příbuzní starosty, tajemníka nebo členů samosprávy. Ovšem např. případ papaláše Hadamczyka, který si platil svoji štětku z prostředků Státního fondu ŽP, o Nečasovi a J.Dobešovi nemluvě, potvrzuje, že i cenrální úřady jsou zamořeny přítelíčky a placenými dámičkami politiků.Není důvod, proč by takovíto lidé měli mít ochranu 12 nebo více platů odstupného.To opravdu není.
0
0
možnosti
MK
Marek Kyncl
12. 9. 2012 5:51
Zadání zřejmě nezní "znovu a
Zadání zřejmě nezní "znovu a lépe" ale "diskutovat a nechat věci tak jak jsou". Zákon tu máme a těch 16 mld ročně by se státu už mnohokrát vyplatilo. Od doby co čekáme na zlepšení úrovně úředníků, tato každoročně zoufale klesá z mnohokrát popsaných příčin. Model (hotového) zákona o státní službě je silně insirován apolitickou strukturou účedního aparátu evropské komise a možná že ne ideálně, ale z převážné většiny by v průběhu několika let začal plnit svojí funkci. Zřejmě i z toho důvodu se jeho přijetí nikdy nedočkáme a do té doby dokud tu verbež co nám vládne nevyházíme z oken, budeme (nejen) v této oblasti účastníky hry na slepou bábu.
0
0
možnosti