Proč ministerstvo tuto propagandu financuje? Vždyť v obrázkových magazínech se pomalu nepíše o ničem jiném než o zdravé výživě. Vlastní značky biopotravin už zavedla většina obchodních řetězců.
Vloni za biovýrobky Češi utratili 1,2 miliardy a to číslo se každým rokem zdvojnásobuje. Lidé vědí, co jsou biopotraviny. Problém vězí jinde: nejméně 60 procent se jich dováží. A tady by ministerstvo něco dělat mohlo. A nejde vůbec jen o dotace, hlad po nich je z podstaty neukojitelný.
Ačkoli předpisy platí v celé Evropě stejné, naši veterináři je uplatňují rigidním způsobem, který menším farmářům znemožňuje výrobu biopotravin, kterou jejich rakouští a němečtí konkurenti mají dovolenu. Takže třeba vloni si u nás kravské mléko samy zpracovávaly jen tři ekofarmy.
Metodické usměrňování veterinářů by snad mělo být součástí zemědělské politiky. Ale vyhodit peníze za nějakou kampaň je jednodušší. Děti se na rozdíl od úředníků nemohou bránit.
Biosong 2008
Ne každý může být Eva a Vašek. Duo Vanda a Standa se snaží vyrovnat se králům teleshoppingu tak, že zazpívá dětem podle přání sponzorů –o elektřině na objednávku Pražské energetiky, o biopotravinách za peníze ministerstva zemědělství. Výsledek je asi tak libozvučný jako škrábání křídy po tabuli.
Češi patří mezi vítěze evropských statistik, ale biopotravin vyrobí málo. foto: Pavel Wellner, Lidové noviny
Kelímek od jogurtu: mýt, či nemýt? Řada lidí stále tápe, co a v jakém stavu patří do tříděného odpadu
Matka oběti: mluvila jsem s blízkým vraha. Lenka Šimůnková hledá odpovědi na to, co se stalo na filozofické fakultě
V matematice je vidět zhoršení. Velký problém dělala úloha se švadlenami, říká šéf Cermatu po přijímačkách na SŠ
Pravý důvod konce hlavní hygieničky? Podle expertů Svrčinová podcenila nemoc, která zaplavila Česko
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!