Vyplývá to z průzkumu, který provedl internetový srovnávač Heureka.cz a nákupní galerie Aukro. Projektu se zúčastnilo 15.000 českých uživatelů internetu.
"V posledních třech letech uživatele výrazně více využívají internetových srovnávačů cen. Oproti roku 2008, kdy informace o produktech na srovnávačích vyhledávalo přibližně 14 procent uživatelů internetu, to byl v roce 2010 dvojnásobek, tedy téměř 28 procent," stojí v tiskové zprávě společností Heureka.cz a Aukro.cz.
Nejvíce uživatelů nakupuje na internetu z domova
Dominantním zdrojem informací o zboží na internetu zůstávají vyhledávače, jejichž podíl ale klesá. Zatímco v roce 2008 je k tomuto účelu používalo 55,3 procenta uživatelů internetu, tak loni necelých 51 procent. Přímo v nabídce internetových obchodů loni hledalo informace o zboží 15,2 procenta uživatelů, zatímco v roce 2008 jich bylo zhruba 18 procent.
"Podobně jako loni výzkum potvrdil, že nejvíce uživatelů nakupuje na internetu z domova (93 procent) nebo v zaměstnání (šest procent). Jen minimum uživatelů uvádí, že nakupuje v internetové kavárně, ve škole nebo u známých," uvedli autoři průzkumu.
Tuzemské internetové obchody loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci celkově utržily rekordních 33 miliard korun, což je o šest miliard korun více než v roce 2009. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží než v kamenných prodejnách, ale také pohodlí a úspora času. Internetové obchody navíc loni těžily ze snahy lidí nakoupit v době hospodářské krize zboží co nejvýhodněji. Spotřebitelé kvůli tomu více utráceli právě na internetu.