Na českém internetu funguje řada srovnávačů cen jako je Heureka.cz, Zbozi.cz, Srovname.cz, Monitor.cz, nebo Hledejceny.cz. Ještě v roce 2009 je využívalo jen 19 procent lidí, v roce 2011 to bylo již 44 procent uživatelů a v loňském roce si pro svůj nákup vybíralo e-shop jejich prostřednictvím 52 procent uživatelů internetu.
ČTĚTE TAKÉ: |
Klesá naopak tendence vyhledávat e-shopy prostřednictvím internetových vyhledávačů jako je Google nebo Seznam. "Situace na internetových vyhledávačích se obrátila. Zatímco v roce 2009 vybírala e-shopy přes vyhledávače téměř polovina uživatelů, o dva roky později už to byla necelá třetina," dodal Michal Osuský z NMS Market Research.
Loni už k výběru obchodu zvolila vyhledávače jen pětina uživatelů. Roste také podíl lidí, kteří si zboží a e-shop vybírají na základě diskusních fór a rady známých.
"Téměř trojnásobný nárůst obliby srovnávačů cen je dán citlivostí zákazníků jak na cenu zboží, tak i na kvalitu obchodu. Zákazníci na cenových srovnávačích mohou velice rychle a jednoduše porovnat nabídky tisíce obchodů a ušetřit značnou část ceny zboží," uvedl Kamil Demuth z portálu Heureka.cz.
rok 2011 | rok 2012 | |
---|---|---|
K výběru používám nákupní rádce nebo srovnávače cen | 44 % | 52 % |
Obchody vybírám převážně přes internetové vyhledávače (Google, Seznam.) | 30 % | 20 % |
Mám své oblíbené obchody a v těch nakupuji | 18 % | 14 % |
Informace hledám na internetových fórech | 3 % | 5 % |
Spoléhám se na doporučení přátel nebo na své vlastní zkušenosti | 6 % | 9 % |
zdroj: NMS Market Research |