Úterý 21. května 2024, svátek má Monika

Cyklovýlety - Plzeň

Česko

Werichovým údolím podél říčky Ostružné
Plzeňané to mají kousek na Šumavu. Toho hojně využívají i cyklisté. Vždyť vlakem jim to trvá slabou hodinku cesty. Výlet na horských kolech může vést například podél říčky Ostružné mezi Klatovy a Sušicemi. Nenechte mýlit, místní lidé jí říkají Pstružná. Putování je opepřené přítomností dvou významných mužů minulosti. Ještě nedávno tu rybařil Jan Werich a před stoletími se tu narodil Bušek z Velhartic. Lokálka na železniční trati z Klatov do Sušice se kroutí jako had. Za největší zatáčkou vystoupíte na stanici Nemilkov. Uvidíte jen pár chalup, protože městečko je tři kilometry odtud. Vydáte se po žluté turistické značce do údolí Ostružné k Rajskému mlýnu. Tam se napojíte na modrou značku a neopustíte ji až do konce výletu. Příjemným údolím dojedete k opravdovému Nemilkovu a pokračujeme k Velharticím. Nově opravený hrad ční nad podhradím opravdu impozantně. Po mohutném kamenném mostě přijelo roku 1422 deset jezdců, kteří zde měli ukrýt českou královskou korunu před husity. Karlštejn na její obranu nestačil. Chatu národního komika a vášnivého rybáře Jana Wericha uvidíte za křižovatkou silnice od Hor Matky Boží. Pokračujete dál nenáročnou cestou do Kolince. Stále sleduje v nevelké vzdálenosti silnici. Za Kolincem se údolí Ostružné rozšiřuje a už není tak pěkné, ale dojedeme až do Sušice.
Délka: 30 km
Kolo: horské
Doprava: vlakem
Charakter: stezky a pěšiny střídají polňačky a lesní úvozové cesty, stále se jede nahoru-dolů

Podél Hracholuské přehrady
Tahle nenápadná trasa vám dá zabrat! Jede se neustále nahoru a dolů po lesních ěšinách, občas se připlete do cesty i nějaká okreska. Z Hracholusk od přehrady jedeme po silnici do Pňovan. Za zámečkem a židovskou synagogou to teprve pořádně začne. Vjíždíme do terénu. Jedeme přes Beraní dvůr a Sulislav do hornického Stříbra. Pokračujeme přes Pekelský mlýn k benediktinskému klášteru v Kladrubech. Návrat vede nepřehledným lesem po trase Pozorka –Žďár – Nový dvůr – Harabaska – Úlice – Hracholusky.
Délka: 42 km
Kolo: horské
Doprava: vlakem
Charakter: lesní pěšiny a cesty poskytnou vašim nohám a plícím řádný zážitek

Zajímavosti Plzně a okolí, nejen pro přespolní
trasa: Plzeň, Plzeň - Koterov, Starý Plzenec, Pod Radyní, Losiná, Štěnovice, Útušice, Plzeň-Doudlevce, Plzeň
délka: 37 km
zajímavosti: zvlněná krajina okolo města, brázděná koryty řek, krásná cyklostezka podél Úhlavy, rotunda sv. Petra a Pavla z 10. století, zřícenina hradu Radyně s rozhlednou, barokní zámeček ve Štěnovicích a Památník obětem zla s meditační zahradou

Rokycany a přírodní park Trhoň
trasa: Rokycany, Raková, Potoky, Kozel - myslivna, Šťáhlavy, Hájek, Hádek, Kamínky, Mirošov , Dobřív, Vimberk, Strašice, Medový Újezd, Holoubkov, Svojkovice, Rokycany
délka: 59 km
zajímavosti: městská památková zóna v Rokycanech, muzeum vojenské techniky, zámek Kozel s nádherným anglickým parkem, zřícenina gotického hradu Lopata, zámek v Mirošově, rokycanská kotlina s lesy a rybníky

AURES Holdings a.s.
NÁKUPČÍ AUTOMOBILŮ - BRNO (A12460)